D
Dark_Dream
Hästen hemma har gått och blivit vrål halt på h-bak. Vill knappt stödja på det. Blev halt förra lördagen.. och vetrinären kom ut på onsdagen efter och konstaterade att det var helta som troligen berodde på knaskåleupphakningar... Har vi smärtstillande till några dagar och vi fick rådet att gå ut och gå med honom mycket. Allt gick bättre och han fick gå i en egen hage (gick på bete innan) vi var ute och gick, och han hade lite svårt att gå på grus/hårt underlag med på gräset gick allt toppen. Gick på som vanligt. Nu när smärtstillande är slut vill han inte gå lika mycket, självklart... Men igår ville han inte gå alls. Vi kom cirka 15 meter på en halvtimme... Han går nu sedan två dagar i den väl kupperade beteshagen, som borde vara bra för honom då han får klättra, och gå mer än i den tillfälliga hagen han hade.
Nu har ägarinnan bokat tid hon en hovslagare då hon tror att en del i problemet ligger i att han blev verkad för mycket när hovslagaren varit hos honom senast. (onsdagen innan heltan uppstod) Kan detta vara rätt...? Vetrinären sa att vi skulle uppsöka kliniken i närheten efter en vecka om han inte blivit bättre, men ägaren tar alldrig kontakten själv. Borde vi inte åka till vetrinären istället för att sko honom?
Kan jag ringa och boka tid hos kliniken och ge henne fakturan, jag har ju inte råd att betala för det själv men vill inte se honom lida mera. HJÄLP MIG!
Nu har ägarinnan bokat tid hon en hovslagare då hon tror att en del i problemet ligger i att han blev verkad för mycket när hovslagaren varit hos honom senast. (onsdagen innan heltan uppstod) Kan detta vara rätt...? Vetrinären sa att vi skulle uppsöka kliniken i närheten efter en vecka om han inte blivit bättre, men ägaren tar alldrig kontakten själv. Borde vi inte åka till vetrinären istället för att sko honom?
Kan jag ringa och boka tid hos kliniken och ge henne fakturan, jag har ju inte råd att betala för det själv men vill inte se honom lida mera. HJÄLP MIG!