Vad ska jag välja för sadel?!

Sv: Vad ska jag välja för sadel?!

Jasså..jag ringde både till Eriks o Sarwes idag..ska låna hem en Globus i morgon eller senare i veckan, FB fanns inte inne just nu så jag får vänta lite.Dock så trodde hon att Globusen kunde ligga bra (hon på Eriks) ska ta ut och kolla lite själv, ta med min andra sadel ut också som sitter hyfsat nu så hon kan få ett hum på vad för sadel han behöver.
Sen får jag väl se vem jag får ut eller vart jag åker.Som det verkar just nu så står det mellan en Globus eller en FB, för ett par år sedan satt en FB okej men inte fullt bra, dock är han hellt annorlunda i kroppen nu så det kan funka, lika väl som det inte heller kan gå alls.
Hm vi får se ;)

Min häst har kort rygg, väldigt markerad manke. Vi var iväg till sadelmakare/utprovare ochprövade massor med sadlar, til slut blev det en Prestige Golden Star, ligger som en smäck och jag sitter skönt. Rekomenderas varmt.

Ullis

Har varit ute på Eriks idag, lånat hem Globusen och en Knights ;)

Globusen och Knights'en låg riktigt dåligt på honom, båda två. :crazy:

För raka då kan jag tänka? Både globus och knights är ju raka i bommen.

Liknande trådar

Islandshäst Någon som har tips på vad för sadel som skulle kunna passa på min lill fröken? Hela ryggen är liksom i framåtlut, lägsta punkt är...
Svar
14
· Visningar
1 367
Senast: Elina8
·
Utrustning Jag blir tokig rent ut sagt. Har en ganska grov bruksnordis korsning som gör mig tokig när det gäller det här med sadlar. Har haft...
Svar
10
· Visningar
1 330
Dressyr Hoppas ni inte är för trötta på sånnt här. Ska nog ka och kolla på ny sadel på semestern. Vet inte om min innoa ligger optimalt...
Svar
9
· Visningar
2 196
Senast: __Stilett__
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
658 209
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10