Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Honana

Trådstartare
Tidigare i år så blev min til först tjuvparad, sen när valparna blev födda så blev tiken OCH valparna stulna. Jag har anmält o polisen la sig i, vi fick tillbaka 3 av 8 valpar. Men magra va dom, verkligen inte i bra skick. Nu när hela sommaren gått har jag väntat på att polisen ska göra en utredning och komma fram till något, men har inte hört något. Jag har själv fått tag på dom flesta nya ägarna till de andra valparna som såldes hit o dit, och valparna har det bra. Men... Polisen har lagt ner allt... Dom vill inte göra något... Människan som stal min hund tog min pappas alla uppgifter (min hund står på min pappa alltså) och skrev över hunden på henne över jordbruksverket, det funkade tydligen men vi fick hjälp med det iaf så hunden är skriven på rätt människa igen. Jag har tillbaka min tik, men en skygg sådan. Hon verkar ha blivit prylad ett antal gånger då hon till och med skyggar för kopplet som nästan hänger helt still längst med sidan när vi är ute o går... Men nu men anmälan osv, kan inte eller borde inte polisen eller någon göra mer än vad dom gjort? Känns som att jag borde få mer hjälp så ingen annan kan råka ut för den förfärliga människan och sen för att få tag på ALLA ägare så alla får riktiga papper då dom säkert köpt valpen i god tro... Jag är helt... förkrossad, valpar borta och en hund tillbaka som är förstörd... Some help here?
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Den här kullen?
Nu har ju inte ni med så mycket att göra vad vårat syfte är men kan säga att vi tog en kull på 2 hundar som vi verkligen känner och vet allt om. Inga sjuka hundar eller några som har problem. Vi avlade på psyket på hundarna bla. Men att hon har fått valpar nu går ju inte att göra något åt och att ni andra vill lägga ner massa pengar på att importera fina hundar osv, good for you. Jag vill helst veta hela hundarnas bakrund och vara med föräldrarna från början som jag nu har varit och det har blivit en riktigt fin kull som är underbara på alla sätt.

Eller är hon parad igen? Varför inte ge abortspruta om hon blev tjuvparad?

Din historia spär bara på fördomarna om vilka som äger o avlar på dessa blandisar.
:eek:
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Min hund passades av en då hon tjuvparades, jag fick inte reda på något fören jag märkte det själv på henne o då var det försent :(

Och jag förstår inte din sista mening? :O
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Min hund passades av en då hon tjuvparades, jag fick inte reda på något fören jag märkte det själv på henne o då var det försent :(
Vem lämnar sin löptik hos en?
Fö var det inte för sent, man tar sin tik till vet o låter denne kastrera henne, vips alla valpar borta o tiken kan inte paras igen, vare sig avsiktligt eller oavsiktligt.

Och jag förstår inte din sista mening? :O
Fördom var en snäll omskrivning för dyngavel, som var o en kan förstå att du bedriver i tråden om Bulldog,amstaff,Pitbull :
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1101658&page=4
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Men vad vill du att polisen ska göra?

Vill du veta vart alla valparna tog vägen så kan du ju stämma personen som snodde valparna av dig på inkomsten du skulle fått för valparna. Då görs det lite av en utredning i domstolen. Hur du stämmer en person kan du läsa om på www.domstol.se
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Var detta alltså en annan kull än den hon hade i maj (var det väl i den andra tråden)?

Jag blir inte riktigt klar över vad det är du vill med tråden, men ditt alternativ är väl som Ramona säger stämning vad gäller den ekonomiska biten.

Du har fått tillbaka tiken i alla fall, om än i dåligt skick och valparna har det bra vad du fått reda på? Då kanske du kan släppa det ändå för valparnas skull, om de har bra hem. Med en tjuvparning så hade du ju ändå inte räknat med nån inkomst från valpförsäljning antar jag.

Försök fokusera på att få din tik att må bra och bli trygg igen tycker jag.
 
Sv: Vad ska jag ta mig till? Vad finns att göra?

Ursäkta om jag är lite trög. Men vad är det du vill ha hjälp med i tråden? Juridiska tips eller hjälp att få din tik trygg igen?

Valparna verkar ha fått bra hem skriver du, glädj dig åt det. Tråkigt att din tik inte mår bra, fokusera på henne och försök lägga det andra bakom dig. En god idé att kastrera tiken så du inte riskerar en tjuvparning igen särskillt då hon inte verkar vara i mentalt bra skick.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
913
Senast: Myrten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 044
Senast: Migo
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 909
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Några av mina valpköpare med tre tikar som bor på egen gård på landet har problem med en grannes hanhund som rymmer till dom hela tiden...
Svar
12
· Visningar
3 492
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp