Tidigare i år så blev min til först tjuvparad, sen när valparna blev födda så blev tiken OCH valparna stulna. Jag har anmält o polisen la sig i, vi fick tillbaka 3 av 8 valpar. Men magra va dom, verkligen inte i bra skick. Nu när hela sommaren gått har jag väntat på att polisen ska göra en utredning och komma fram till något, men har inte hört något. Jag har själv fått tag på dom flesta nya ägarna till de andra valparna som såldes hit o dit, och valparna har det bra. Men... Polisen har lagt ner allt... Dom vill inte göra något... Människan som stal min hund tog min pappas alla uppgifter (min hund står på min pappa alltså) och skrev över hunden på henne över jordbruksverket, det funkade tydligen men vi fick hjälp med det iaf så hunden är skriven på rätt människa igen. Jag har tillbaka min tik, men en skygg sådan. Hon verkar ha blivit prylad ett antal gånger då hon till och med skyggar för kopplet som nästan hänger helt still längst med sidan när vi är ute o går... Men nu men anmälan osv, kan inte eller borde inte polisen eller någon göra mer än vad dom gjort? Känns som att jag borde få mer hjälp så ingen annan kan råka ut för den förfärliga människan och sen för att få tag på ALLA ägare så alla får riktiga papper då dom säkert köpt valpen i god tro... Jag är helt... förkrossad, valpar borta och en hund tillbaka som är förstörd... Some help here?