Vad ska jag ha för telefon?

Poxz

Trådstartare
Min Motorola Defy börjar dö mobildöden och det är hög tid för en ny. Helst igår faktiskt. *laddar telefonen för fjärde gången idag*

Jag behöver inget speshul, men vill ha en smartphone som är damm- och vattensäker precis som Defyn. Ingen iPhone med andra ord.

Både Sony och Samsung ska väl ha varianter nu vad jag har förstått.

Jelp? :D
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Nytt batteri på EBAY? :)
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Behöver ju inte vara batteriet det är fel på.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Nejdå, det kan vara laddaren, det är ovanligt men förekommer och hände för mig på undervattesstrålkastarna, men Defyn har ju batterimätare så där kan man kolla, eller också testar man en annan laddare bara.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Jag har använt fyra olika laddare utan bättring, så det är inte den.

Telefonen krånglar på andra vis också, låser sig, startar om, blir akut överhettad och delar av skärmen blir totalt oanvändbar nu och då. Den reagerar alltså inte när man rör den. Det kommer och går lite, men jag vill byta innan den går sönder helt. Har avinstallerat många appar och har både datatrafik- och batterisparläge på, så det är inget sånt som ligger och drar ur ström heller. Stänger av wifi när jag är ute t.ex. så den inte ska hålla på och leta efter sådant.

Motorolan kommer att få bli stalltelefon (den är ju ganska liten för att vara en smartphone), så den ska inte kasseras. :) Så kort tid kan den hålla batteri om jag inte gör nåt med den. :):wtf: Men för vanlig användning behöver jag definitivt en ny.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Helt underbar sida!
fick 4 förslagan telefonen på stället jag var in på och stod o velade länge. Nu bara på nån minut kunde jag välja vilken mobil som passar mig bäst! Tack för länken!
Samsung galaxy S4 mini lutar det åt!
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Min Motorola Defy börjar dö mobildöden och det är hög tid för en ny. Helst igår faktiskt. *laddar telefonen för fjärde gången idag*

Jag behöver inget speshul, men vill ha en smartphone som är damm- och vattensäker precis som Defyn. Ingen iPhone med andra ord.

Både Sony och Samsung ska väl ha varianter nu vad jag har förstått.

Jelp? :D

Jag har en Samsung x cover II GT-S7710 ,den är bra.
Skall vara vattentät och ganska tålig.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Köpte också Sony Xperia men varianten Go med ungefär samma grundkrav som TS; smart och tålig, men det har bara varit krångel från första början. Har skämtat om att jag inte ens kan slänga den i sjön eller köra över den, för att kunna få reklamera den, eftersom den dock tål detta enligt film på Youtube... Troligen aldrig varit så missnöjd med en elpryl men kanske är det ett måndagsexemplar. Kan därför bara rekommendera nästan allt annat... :(
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Jag har använt fyra olika laddare utan bättring, så det är inte den.

När du köpt din nya så testa att först ominstallera hela operativsystemet och allt annat, sen rootar du fånen så du blir "superuser" och kan göra vad du vill. Min rootade jag just pga. att den betedde sig som den ville ibland och det var en raderad app som föregående ägare haft som fortfarande låg kvar osynlig i bakgrunden och pollade efter reklam.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Har skämtat om att jag inte ens kan slänga den i sjön eller köra över den, för att kunna få reklamera den, eftersom den dock tål detta enligt film på Youtube...
Min Defy blir ständigt översköljd när jag är ute och paddlar, den har badat i mjölk, koskit, blivit stampad på av en kossa, överkörd av minilastaren men den lever än och inte en repa. :)

Sa jag att den gått i backen ett antal gånger också? :)
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Jag är mycket nöjd med min vattentäta Xperia V, det var t ex jättekul att filma och fota i eller nära vattnet på seglingssemestern och inte behöva vara hysteriskt rädd att den ska bli fuktig. Det känns också oerhört hygieniskt att faktiskt tvätta av telefonen då och då :)
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Helt underbar sida!
fick 4 förslagan telefonen på stället jag var in på och stod o velade länge. Nu bara på nån minut kunde jag välja vilken mobil som passar mig bäst! Tack för länken!
Samsung galaxy S4 mini lutar det åt!

Fast den är ju inte tålig.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Jag är mycket nöjd med min vattentäta Xperia V, det var t ex jättekul att filma och fota i eller nära vattnet på seglingssemestern och inte behöva vara hysteriskt rädd att den ska bli fuktig. Det känns också oerhört hygieniskt att faktiskt tvätta av telefonen då och då :)


Och jag är missnöjd med min.
Visst är den bra för den tål damm o vatten men den blir het, hänger sig med jämna mellanrum, äter batteri och tappar sin mottagning med jämna mellanrum.
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Batteri går det åt en hel del men jag knappar så mycket på min så då drar ju skärmen massor. Men om jag hade de problemen du beskriver skulle jag kontakta säljaren..
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Batteri går det åt en hel del men jag knappar så mycket på min så då drar ju skärmen massor. Men om jag hade de problemen du beskriver skulle jag kontakta säljaren..

Jag gjorde det en gång i somras och fick till svar att "aaa men alltså folk har faktiskt semestrar nu så då kommer du vara utan telefon hur länge som helst men kom tillbaks senare". (stor kedja som måste haft lite otur med sina vikarier här). Klagade på bemötandet högre upp och fick en ursäkt och sedan har jag inte haft något ärende ner till stan på ganska länge (6 mil bort) .
Fast snart så... ;)
 
Sv: Vad ska jag ha för telefon?

Vilken attityd...
Ibland inträffar underverk om man gör en fabriksåterställning men då måste du ju göra backup så du inte blir av med det som är värdefullt för dig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag er hjälp igen. Min Iphone 5 har lagt ner, har nästan ingen battertid och kameran är katastrof. Jag har alltid haft...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: cewe
·
IT & mobiler Går det? Telefonen laddade ur tidigare i kväll och vägrar nu att starta trots att den suttit på laddning i flera timmar. Har testat att...
Svar
14
· Visningar
2 518
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Den där censur hästen hade ltie egna idéer för sig ikväll och såg till att mattes telefon åkte åt helvete. Nu när den för sjuttitofte...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp