Vad ska jag ha för laptop?

Nomina

Trådstartare
Jag ska till hösten börja studera på distans och har nu fått inse att jag faktiskt måste införskaffa en laptop och överge min stationära trotjänare. :p

Jag känner mig dock helt vilsen, kan ingenting om datorer och vet inte alls vad jag ska ha för någon, därför vänder jag mig nu till buke för tips! :idea:

Jag ska främst använda den till skolarbete då, men kommer ju också att surfa en hel del på den. Sånt som jag i vanliga fall gör på min stationära. Spelar dock inga datorspel. Vill inte ha en för liten eftersom jag kommer använda den ganska många timmar i sträck och det lär bli jobbigt att sitta vid en för liten skärm, men samtidigt vill jag att den ska vara hyfsat smidig att ha med sig. Får INTE hålla på att hänga sig i tid och otid! :devil: Sedan vill jag gärna att den ska se lite roligare ut än "vilken laptop som helst", gärna i någon färg (jag äääälskar rött!) eller på något vis se lite roligare ut helt enkelt.

Har ni några tips på modeller som ni kan rekommendera? Några som ni inte rekommenderar?
Hur stor skärm bör jag ha? Blir helt vilsen av alla tumstorlekar och vet inte alls hur stor ex. en 17" skärm är..

Ös på med alla tips ni har! :D


Tillägg: Den får gärna vara tunn också!

Tillägg 2: Den behöver inte vara i någon rolig färg egentligen, bara den är snygg. // Ytlig tjej med kaos i huvudet.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Jag är nöjd med mina Sony Vaio (har två, en i silver och en i cerise :d) med Windows 7.
Vaio finns i olika färger, iaf den jag har som är cerise fanns i ljusgrönt, ljusblått mm färger. :d

Edit: Acer har jag läst att den inte är så bra.
 
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Jag har också Vaio och är supernöjd, har en i silver. Den bara funkar och det är underbart. Tyst är den med. Jag tror jag har 15" och det är perfekt, lagom när jag vill flytta lite på den men tillräckligt stor för att titta på serier/filmer (när jag inte orkar koppla in den i projektorn)

Dell har jag hört en del skit om, mycket om att fläkten låter och att batteriet blir asvarmt direkt.
 
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Köp ingen HP vad du n gör. Båda mina två senaste har haft diverse problem redan från början..
 
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Såg nu att min cerise är 14" och det är inte för litet men använder hellre den andra som är lite större, vet inte riktigt hur stor.
 
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Jag har en HP 635, och tycker den är super! LED - skärmen är på 15, 6 tum och det bästa med den är att jag upplever att man inte blir trött i ögonen än hur länge man sitter framför datorn. :)

Såg att Webhallen säljer samma modell som min dator fast i en storlek mindre i hårddisken för 2990 kr, och det är ju inte fasligt dyrt! :)
 
Sv: Vad ska jag ha för laptop?

Jag säger också Sony Vaio. Jag har S-serien som är tunn, väger lite, och har ett väldigt trevligt tangentbord. Efter omgångar med Dell, IBM/Lenovo, Mac och diverse HP här och där kommer jag nu aldrig lämna Sony om inget händer med bolaget och kvaliteten på datorerna. Väldigt nöjd med min Vaio!

17 tum är lite väl stort att bära runt på. 14-15 tum funkar utmärkt att skriva på och man blir inte trött i varken händerna eller ögonen av den storleken som man kan bli av de pyttesmå med skärmar på 10-11 tum.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
2 118
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag har en jobbdator som jag gillar men det börjar bli slitigt att bära den fram och tillbaka mellan jobbet och hemma så jag skulle...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Casa Myrten är fullt av väskor och ändå känner jag att det är något som saknas. Jag reser ganska mycket och vanligen bara med...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Myrten
·
Fritid Jag måste köpa en ny laptop, mina krav är egentligen bara att jag ska kunna använda den i mitt skolarbete, att den är någorlunda lätt i...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp