Vad ska jag göra?

N

Nickan

Hej, är gammal här på Bkefalos men har inte varit aktiv på ca 1,5 år.

Igår fick jag ett mail härifrån om att ngn suttit och försökt logga in på mitt användarkonto :crazy:

IP-adressen till "inkräktaren" fick jag med mail, går den att spåra?

Har ju användarnamn på endel sidor på internet och nu är det tredje gången som ngn försöker hacka sig in :mad:

Det här var första gången jag fick med en IP-adress oc jag vill nu bra gärna veta vem det är som vill åt mina sidor :d

Tips?

Sv: Vad ska jag göra?

jag hade nog inte brytt mig om de inte handlade om typ internetbanken. hade bytt alla lösenord till saker som någon annan omöjligt kan lista ut. hur man spårar ip vet ja inte

ingen aning.. men du kanske kan be Gunnar att ta bort ditt konto? ifall du ändå inte planerar att vara här inne?

Nä ok...men jag känner att det inte är kul.
Självklart HAR jag redan lösenord som INGEN annan kan ha en aning om vad d är, lite vitsen med lösenord ;)

Men jag vill vara kvar :)

Har bara varit mammaledig och inte haft tid helt enkelt.

Jag är aktiv i olika perioder....

ok.. då förstår jag...

då är det lite svårare...
men man skule väl kunna göra en polisanmälan? även om det antagligen inte leder nån vart.. men då kasnke personen i fråga iaf inser att h*n är "upptäkt"?

Hej, är gammal här på Bkefalos men har inte varit aktiv på ca 1,5 år.

Igår fick jag ett mail härifrån om att ngn suttit och försökt logga in på mitt användarkonto :crazy:

IP-adressen till "inkräktaren" fick jag med mail, går den att spåra?

Har ju användarnamn på endel sidor på internet och nu är det tredje gången som ngn försöker hacka sig in :mad:

Det här var första gången jag fick med en IP-adress oc jag vill nu bra gärna veta vem det är som vill åt mina sidor :d

Tips?

Det kan ju likaväl var någon som heter "Nickan" på ett annat forum och trodde att den hette det här också ...

Om det skulle hända mig, så skulle jag verkligen vilja veta vem det var som försökte hacka sig in på min profil.
Man kan ju också fråga sig VAD människan är ute efter? Gotta sig i smaskiga pm? Få bevismaterial mot någon? Mycket märkligt.

Mest sannolikt är det någon som trodde att det var deras Nick.

Dressyrtant är ett trevligt nick som många nog skulle vilja ha.
Nickan är nog väldigt vanligt.

Mitt nick vill nog ingen ha, det har dåligt rykte.

Ja du Inte_Ung...inte vill man ha ditt nick ;)

Men att mina andra nick INTE NICKAN på andra sidor blir "hackade"?

Jag heter inte samma sak på alla sidor, därför är det konstigt!

Har fått fram att IP-adressen går till TELIA i farsta nu iaf...ska kontakta dom.
Eller går alla ip-adresser dit?

alltså ip-adressen går genom deras server,,,

Men jag vill vara kvar :)

Har bara varit mammaledig och inte haft tid helt enkelt.

Jag är aktiv i olika perioder....

Ipadressen går att spåra..Om man e bra på att fatta siffror mm..
Ska kolla om jag kan hitta sidan till det så länkar jag här sen.

Men, ip adressen går bara att spåra till viss del. Polisen gör det fullt ut om det finns skarpa bevis för att det måste göras.
Jag har bara fått fram stad och internetleverantör..:angel:
däremot gick det förut tror jag att spåra via sin hemdator..:smirk:

Nej de går dit där de hör hemma.
Kontakta dem du.
De äger adressen.

kontakta Telia. Men tror ändå inte att du som privatperson kommer att få tillgång till deras hemadress..
Bättre att vänta och se om dom försöker sig på igen.. Och spar allt du får via "dom".
Sen gör en polisanmälan.

Polisanmälan kan du glömma så länge det inte gäller internationell terrorism, men kontakta prowidern så dom får reda på att allt inte är som det ska bakom ip-t. Jag skulle inte tro att dom som försöker hacka är så intresserade av att få sin lina stängd.

Polisanmälan kan du glömma så länge det inte gäller internationell terrorism, men kontakta prowidern så dom får reda på att allt inte är som det ska bakom ip-t. Jag skulle inte tro att dom som försöker hacka är så intresserade av att få sin lina stängd.

oki... hoppas hon hittar dom.

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 925
Senast: Nahar
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 061
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 901
Senast: Piek
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 509
Senast: Stalone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V