Vad ska jag göra???

R

reykurboy

I runt en vecka har det smugit omkring en kattunge inte särskilt gammal runt vårat hus, det är det första man serpå moronen och det sista på kvällen... Den har bara blivit magrare och magrare så igår kunde jag inte hålla mig, jag släppte in den och gav den mat och så fick den sova inne... :crazy: Den är försten inne än till mina två andra katters stora irritation...

Nu undrar jag vad jag ska göra??? Jag ska sätta in annons i lokalbladet iallafall... Men mera vad bör jag göra?? Det var säkert helt fel att ta in den igår, men jag kunde bara inte lämna den ute, helt utsvullten...
Help me!!

Sv: Vad ska jag göra???

Jag tycker du gjorde rätt, Men å andra sidan så har du ju nu ansvaret för det lilla livet, Pröva med att sätta upp lappar i affären och annonsera. Du kan ju ringa och höra i fall det finns ett katthem någonstans? I bland så vänder sig folk till dom som har en borstsprungen katt så dom kanske vet var den hör hemma .
Jag har ett antal ggr tagit hand om såkallade strykar katter,och har jag inte hittat ägaren och inga katthem vill ta hand om den , så har jag åkt till en veterinär och låtit den somna in .

Har ju själv ett antal kissar och några av dom är hittekatter.

Lycka till Tesora

Ja, är det ingen som vill kännas vid den så blir den säkert kvar här... :crazy: Hu r lång tid tar det innan mina två kissar komer vänja sig vid den?? De bara fräser nu...

låt gamlingarna ta sini tid.. så småningom blir det bra..

strykar katter har vi tagit handom några gånger o en blev kvar i 8 år elle nå liknande.. *dåligt minne*

sätt upp annonser i lokala tidningen på affärer osv..
ring katthem o fråga om dom fått någon förfrågning..

tycker du gjorde rätt som gav stackarn mat.

Du gjorde rätt, vi har fått tagit hand om två (möjligtvis tre) stycken katter i liknande situation. Man häpnar över hur människor än idag hanterar andra levande varelser...

- Ejniz

Jag hoppas att de vänjer sig! Just nu ser de bara ut som om de hatar både mig och lillkissen... :p
Ska jag låta den var a inne tills jag vet om någon äger den eller vad??

Blev katterna ni tog hand om kvar eller fick nui tag i ägarentill dom??

En blev kvar, och en kom tillbaka till sin ägare men kom sedan tillbaka till oss eftersom ägaren inte kunde ta hand om den...

- Ejniz

Antar att det blir så här med! :) Hur går det med pluggandet föresten? Mer historia?? Själv är dt psykologi/beteendevetenskap nu... :D

Jo det är ju bättre att katterna stannar hos någon som kan ta hand om dem :). Jo, jag läser Historia C nu och har sökt religionvetenskap och psykologi till våren, får se vilket det blir.

- Ejniz

Du kan pröva mitt lilla knep ;) När jag tar in en främmande katt hemma , Så tar jag sand i från mina andra katters låda och gnider in den nya katten med.
Har till och med fått min ena honkatt att ta sig an en annan katthonas ungar på så sätt, Det kan ju vara värt att pröva

Tesora

Jag har tagit mig an en hittekatt en gång, okastrerad hane som vandrat långt och kommit vilse.
Eftersom han kom långtifrån så hjälpte inte mina lappar som jag satte upp i ca fyra km omkrets, men en sådär liten katt har inte gått så värst långt, om han inte fått skjuts bort så kommer han förmodligen från husen eller området ikring dig.
Det "problemet" har en arbetskamrat till mig som har fyra katter, varav två hittekatter, en stor vuxen som kom från ? och en kattunge som hon "vet" kommer från en familj en bit bort men de vägrar kännas vid det lilla livet, så han bor kvar hos min arbetskamrat.
Katten jag hittade kom hem på Onsdagen, då hade jag tagit hem honom på Lördagen, på Måndag satte jag in en annons i tidningen som publicerades på Tisdag, annars hade jag aldrig hittat hans familj.

Min stora hane vart sur som ättika på denna nya katt, så jag lämnade dem aldrig ensamma eftersom de var jämngamla (min var då kastrerad men endå väldigt revirig av sig).
När det är en kattunge så är det mycket lättare, min nya kattunge (som dock är ett halvår nu) blev både slagen och fräsen åt i ett par dagar av den ena och nån dag av den andra, nu är alla tre :love:
Så det går till 99% över om inte någon av de stora katterna verkligen inte gillar barn :crazy: :cool:

Helsikke det vart tre stycken, dumma buke "sidan kan inte hittas" då tror man allt är borta jue :crazy: :D

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 849
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 534
Senast: MML
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka