L
ladymiranda
Har ett mkt. stort problem, fick en Arab-hingst i våras av en dam som hade blivit sjuk..
Han är enormt snäll och trevlig(tjejhäst) och mkt. lätthanterad.
Ridningen är det heller inga problem med, funkar bra-med vem som helst...
Nu till problemet- han stressar ihjäl sig här, innan han kom till oss stod han med en shettis-val. rätt så isolerade på en gård,inga andra djur!
Han kom hit i början av maj-vi har några ston här och när brunsterna började avlöpa varandra här slog det nog slint på honom-vart vi än ställer honom så springer han HELA tiden..
Han hade bete,vi gav honom hö 3ggr. om dagen, kraftfoder(hästekraft) 2 ggr om dan...jag tror han gick ner iallafall 50 kg.
Vi hittade 2 lösningar -som jag inte tycker känns bra- antingen installad-eller bakom stallet i en liten rasthage där han inget ser, och kan inte springa!!!
Visst-där står han nu och han har slappnat av och börjat gå upp i vikt igen....
Till saken är den att vi skrev inte över honom på oss, utan att förra ägaren står kvar...
Alla säger- kastrera honom-ja-det vill vi -men inte hon-
Vi har bett henne leta nytt mer passande hem till honom, men det går långsamt..
Mår så dåligt när jag ser honom- vill att han ska få ett nytt hem snarast-plus att han kastreras...Han har ALDRIG betäckt..och är 14 år..
Han är enormt snäll och trevlig(tjejhäst) och mkt. lätthanterad.
Ridningen är det heller inga problem med, funkar bra-med vem som helst...
Nu till problemet- han stressar ihjäl sig här, innan han kom till oss stod han med en shettis-val. rätt så isolerade på en gård,inga andra djur!
Han kom hit i början av maj-vi har några ston här och när brunsterna började avlöpa varandra här slog det nog slint på honom-vart vi än ställer honom så springer han HELA tiden..
Han hade bete,vi gav honom hö 3ggr. om dagen, kraftfoder(hästekraft) 2 ggr om dan...jag tror han gick ner iallafall 50 kg.
Vi hittade 2 lösningar -som jag inte tycker känns bra- antingen installad-eller bakom stallet i en liten rasthage där han inget ser, och kan inte springa!!!
Visst-där står han nu och han har slappnat av och börjat gå upp i vikt igen....
Till saken är den att vi skrev inte över honom på oss, utan att förra ägaren står kvar...
Alla säger- kastrera honom-ja-det vill vi -men inte hon-
Vi har bett henne leta nytt mer passande hem till honom, men det går långsamt..
Mår så dåligt när jag ser honom- vill att han ska få ett nytt hem snarast-plus att han kastreras...Han har ALDRIG betäckt..och är 14 år..