Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

DeadSerious

Trådstartare
Frisörtid bokad på tisdag och jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra med färgen på mitt hår. Frisyren är jag hyfsat bestämd med, tänker bara klippa bort det slitna och behålla så mycket längd som möjligt.

Har alltid varit blond i olika nyanser, allt från misslyckat hemmablekt som 14-åring till mitt eget naturliga (mörkare blond med slingor i alla möjliga nyanser). Har dock alltid tyckt att brunetter varit snyggare, men är osäker på om jag skulle klä i mörkare hår.

Så här ser jag ut...
...osminkad (och rufsig och förkyld...):
2a8gvt4.jpg
219tmp2.jpg


... och vardagssminkad (fortfarande förkyld :cautious:):
sl43tj.jpg


Jag väger då mellan att antingen göra det bara lite mörkare blondt, då jag tycker att det blivit lite ljust nu efter ett antal slingningar. Typ:
lindsay_lohan_mellanblond.jpg

images


Eller att faktiskt våga mig på att testa att bli brunett, men är osäker på vilken nyans jag i så fall skulle passa i. Jag har en ganska kall hudton och är naturligt väldigt blek, vilket väl kan ställa till det eftersom jag ofta tycker att varmare hårfärger är snyggare. Men ja, in med era tips och åsikter (även om dom skiljer sig helt från vad jag själv tänkt!)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Först måste jag bara säga: Vad FIN du är osminkad:) Naturligt vacker!

Ang hårfärgen tycker jag att du absolut ska testa att gå mörkare. Skulle vara riktigt läckert med en mörkare röd/brun aktig färg! Dina ögon skulle komma fram med full styrka..
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Tycker verkligen att du ska testa att bli mörkhårig.Tror att det kommer se jätte bra ut på dig.
Jag är själv egentligen blond men för 2 år sedan gick jag till att bli mörkhårig.Absolut inget som jag ångrar :).Tycker du med ska köra åt det brunröda hållet :).
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Synd att du inte ska klippa kort, för jag tror att du skulle bli sjukt snygg i kort hår! :D
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Ååh tack! :love: vad glad jag blir! Känner mig mest som ett levande lik utan smink, mest på grund av min typ obefintliga hudfärg... Värmer verkligen att alla inte ser mig likadant :D

*kl*
Poisonous - den färgen gillade jag verkligen!

LindgrenV - jag har varit inne på att klippa det kortare med, men det får räcka med en stor förändring åt gången ;) kanske i framtiden! Sedan lär jag ändå få klippa av typ hälften nu eftersom det är så slitet... // DS som borde klippa sig oftare..

Till alla så har jag typ bestämt mig för att det faktiskt blir mörkt denna gången! Vågar jag aldrig testa kommer jag aldrig veta. Så bara nyansen som är frågan nu, är precis som flera av er inne på någon slags brun med röda inslag. Kom gärna med fler tips, förslag och bilder :D
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Eftersom du har väldigt tunt hår tror jag du passar bättre i brunt, så det ser lite tjockare ut :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

kl


Lånar tråden lite, det känns onödigt att starta en ny? Schasa ut mig annars! ;)

Undrar också vad jag borde göra med mitt barr. Jag har ingen stor budget, så färgningar känns lite tveksamt. Har inga superbilder, så ni får lite av varje.. :)

382203_10151352124542029_1280510103_n.jpg

Förra sommaren

1149628_10151607078897029_1348949259_o.jpg

I sommar


Jag är inne på att klippa kort "lugg", men inte ha lugg utan istället ha sidbena. Förstår ni vad jag menar? :p


Jag har korkskruvar om håret är lite längre än axellångt, nu är det för tungt.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Jag älskar makeovers!:D Jag lånade din bild och lekte lite på en makeover sida, hoppas det är ok? :)

Jag gillar de två översta. De som går mot rödbrun.

makeover7_524c5f209606ee460e3a98ff.jpg
makeover6_524c5f1fe087c32036ce7351.jpg

makeover5_524c5f1ee087c32036ce7350.jpg
makeover4_524c5f1c9606ee144244da9c.jpg

makeover3_524c5f1cddf2b36a72fff0a7.jpg
makeover_524c5f1b9606ee7dd800fe43.jpg
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Det är verkligen helt okej, däremot syns inte bilderna så nu sitter jag bara här och är supernyfiken! :p Kan du försöka igen? Hade vart jättekul att se :)

Elisha - Så kanske det är! Vore överlycklig om jag kunde få det att se ut som mer än några hårstrån :D :p

Angående nyanserna ni tipsat om har jag gillat allihop hittills, så får ta mig en funderare! Tänkte återkomma imorgon när jag är vid min egen dator med lite nyanser jag funderar på.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Tror absolut att du skulle vara snygg i en mörkare färg eller kanske morotsrött? :)

Sähär är fint!
tumblr_ljg9v1smae1qhmxhwo1_500_158385047.jpg
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Kapa av ALLT slitet. Page eller dyligt. Börja om från början o vårda ditt hår. Färga mörkt!

Klart!

Jag begriper inte varför så många har så slitet hår o fult hår.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Hur schysst är det att komma in i en peppande tråd och säga att folk har fult hår? O_o
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Jag tror också TS skulle vara jättesnygg i en page. Och så tycker jag att hon ska behålla sitt blonda hår för det passar bättre till hennes blåa ögon och ljusa anletsdrag. Dessutom är det skitsvårt att få bort en riktigt mörk färg igen. Den måste växa ut eftersom man inte kan blondera svart hår igen (då går det sönder har jag hört, är dock ingen hårfrisörska, någon annan lanske vet?).
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Jag tycker du ska kapa ordentligt på längden, lång page och färga mörkblont.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt hår?! *bilder*

Har hört samma sak.
Fast å andra sidan färgade jag mitt röda hår svart en gång. Permanentfärg. Det höll kanske 2-3 månader, sen var håret rött igen :D

TS
Jag personligen tycker inte det finns någon kemisk färg som ger ett bra rött resultat, så välj hellre rödbrunt. Där finns det många fina!
Mahogny föreslog någon, jag röstar på en ljusare nyans av mahogny!

Förstår inte varför alla känner sig så nakna utan smink, du är ju inte alls blek (ska vi jämföra ;) ) och passar minst lika bra, eller bättre, osminkad!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Tänkte beställa hem men är osäker på vilken nyans jag ska ta, hjälp! :) Jag är blond, bleker slingor men är i botten mörkblond med mörka...
Svar
7
· Visningar
1 341
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp