Vad ska jag börja med?

malumbub

Trådstartare
Ska gå kurs med Sisko, men vet inte var jag ska börja...

Vardagslydnad först och sen Klickerträning
eller
Klickerträning före vardagslydnad?
:confused:

Hur hade ni gjort?

Andra tips på kurser som man kan gå med en tik som är lite nonchalant, men otroligt duktig? Nåt jaktinriktat?
 
Sv: Vad ska jag börja med?

Vad är det för hund du har? Det första jag alltid lärt mina är det mest elementära. Fot, ligg, stanna. Går utan klickgrej. En frolic som belöning och en klapp räcker bra. Dom lär sig jättefort, men glöm inte belöningen. Sen är jag mycket road av agility. Då får även husse/matte en rejäl dos motion. Man börjar med detta när man får hem dom som små. Med lek förstås.
 
Sv: Vad ska jag börja med?

En Siberian Husky på 9 år som, tillsammans med matte, behöver aktivering och hjärngympa.
Hon kan sitta, ligga, krypa, vänta, höger o vänster tass, gå till höger, gå framåt, stanna, gå höger, (ibland gå vänster) och springa leta upp godis på kommando. Men vi behöver testa på nya grejer + skärpa till koncentrationen. Damen har en tendens att bli lite...nonchalant...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 172
Senast: Linda_A
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp