Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

M

Miss Princess

Jag undrar vad den unga hästen ska kunna innan man säger att den är färdigutbildad och vid vilken ålder är den det?

Sv: Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

färdigutbildad behöver den ju aldrig bli ;) utbildningen fortsätter ju hela tiden ;) pricis som med oss ryttare ;)

allting kan alltid bli bättre. målen sätter vi själva.

Sv: Vad ska hästen kunna innan den är färdigutbildad?

En häst är aldrig totalt färdigutbildad & det är olika från ras till ras när man tycker att de är klara.
Jag tycker att hästen ska kunna skolor såsom öppna, sluta, skänkelvikning, framdels- & bakdelsvänding, kunna gå i alla gångarter & lite olika tempon, gå i form.
Nu var det ett litet småplock, sen finns det självklart massvis med andra saker som man kanske vill ha i hästen innan man tycker att den är färdigutbildad.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama