Vad ska era barn ha för vinterskor i år

Mirre

Trådstartare
Letar skor till både 12 åriga sonen och 5 åriga dottern och tycker inte jag hittar någonting. Vad ska vi ha 😄😄

Kavat Yxhult till yngsta
Superfit Culusuk till de två äldre.

Har kört samma i alla år och alltid varit nöjd :)

Håller med, absolut bästa vinterdojjorna! Sonen hade såna från 1-7 år ungefär och han ville aldrig sätta på sig några andra vinterskor.
Vi kör också på dem. Här i Skåne blir det ju så himla blött hela vintern också…

Nått år har vi haft Treksta Python kängor med goretex, men nu kör vi bara på viking ultra.

Vi kör kuoma till alla tre barnen :) väldigt smidigt för mindre barnen framförallt, där har vi ett par att ha hemma på. Gården/ stallet etc och ett par lite renare som de har till förskolan

Vi har kört på Viking Toasty i flera år. Lillasyster har kunnat ärva efter storebror utan problem.
Som sjuåring köpte grabben ett par Leaf istället, de höll knappt ihop i mars månad när de köptes in i november. Kass kvalitet.
Sedan dess har vi gått tillbaka till Viking igen. Modell Beito ifjol och Jack i år.

Vi har kört på Viking Toasty i flera år. Lillasyster har kunnat ärva efter storebror utan problem.
Som sjuåring köpte grabben ett par Leaf istället, de höll knappt ihop i mars månad när de köptes in i november. Kass kvalitet.
Sedan dess har vi gått tillbaka till Viking igen. Modell Beito ifjol och Jack i år.

Ja det är verkligen skillnad på skor och skor. Kavatskorna som yngsta ska ha nu har två syskon haft före honom och de ser inte slitna ut. Räknar med att kunna lämna in dem till försäljning på byns barn-second hand efter denna säsongen.

Ja det är verkligen skillnad på skor och skor. Kavatskorna som yngsta ska ha nu har två syskon haft före honom och de ser inte slitna ut. Räknar med att kunna lämna in dem till försäljning på byns barn-second hand efter denna säsongen.
Visst är det så. Våra Viking har yngre kusiner ärvt efter våra barn. Jag har samma erfarenhet av Timberland, Superfit, Reima och Kavat. Det lönar sig att lägga till de där extra hundralapparna i längden som de kostar.

Viking Toasty för tredje vintern i rad. Vi köper dem begagnade för någon hundralapp eller två, syns inte att de är använda knappt :)

Min dotter (5 år) sliter sönder Kavat på löpande band numera så det blir skopunkten för henne. Lillebror (22 månader) får arvegods.

Ska kolla in Viking, har för mig att vi hade de när barnen var mindre och var nöjda

Behöver akutköpa varmfodrade gummistövlar i eftermiddag, lutar åt Viking Ultra eller Kavat Gimo. Vill man komplettera med extra filtsulor eller har de stövlarna vettiga sulor?

Viking ultra tycker jag inte behöver några sulor, mina barn har haft dem i minus tio utan problem, kanske ett par extra strumpor.

Det här är ett av livets mysterium jag inte kommer fatta! Jag vet att många har fodrade gummistövlar i minusgrader och Viking påstår ju att ultra skulle funka ner till -20. Fattar inte hur 😅
Mina generellt varmblodiga barn som sällan fryser har Viking Ultra runt nollan, perfekt när det är slask osv. Men är det ett gäng minusgrader så behövs varma vinterkängor, inte gummistövlar, även om de är fodrade. De måste frysa väldigt oäjmnt över kroppen eller ngt :p

Det här är ett av livets mysterium jag inte kommer fatta! Jag vet att många har fodrade gummistövlar i minusgrader och Viking påstår ju att ultra skulle funka ner till -20. Fattar inte hur 😅
Mina generellt varmblodiga barn som sällan fryser har Viking Ultra runt nollan, perfekt när det är slask osv. Men är det ett gäng minusgrader så behövs varma vinterkängor, inte gummistövlar, även om de är fodrade. De måste frysa väldigt oäjmnt över kroppen eller ngt :p
Jag har nog inte tänkt att viking ultra är gummistövlar utan mer vinterstövlar? Så har det stått när jag köpt dem men nu när jag söker verkar det stå lite både och 😅. Mina barn är i och för sig också varmblodiga men har alltid haft dessa hela vintern, även i fjällen. Märkligt! Har nog aldrig ens tänkt på att de borde ha vinterskor 😅.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad önskar sig era barn i julklapp? Sonen på 8 önskar ha en playstation 4 och en mobil 😅 Dottern på 6 önskar sig slime, squishmallows...
2
Svar
23
· Visningar
1 101
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: cherie
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 474
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 945
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar