Sv: Vad ska en fodervärd betala?
Jag och min sambo är fodervärdar på "vår" hund. Det är ingen avel involverad, jag satte ut en annons på blocket i augusti för jag visste att jag skulle vara hemma ett bra tag och ville då gärna ha en hund som sällskap. Sambon jobbar dagtid.
Fick ett gäng svar och fastnade för ett, familjen som äger hunden skulle ha ett år med mycket att göra och kände att de inte kunde ge hunden den kärlek och uppmärksamhet som han behöver så det passade utmärkt med mig och min sambo
Vi åkte och träffade familjen och hunden, och det klickade verkligen mellan oss allihopa!
Vi har skrivit ett eget kontrakt, för deras skull och vår skull ifall ngt skulle hända. Ägaren står för försäkring och veterinär, vi står för resten. Det känns som en bra överenskommelse. De vet att hunden alltid är försäkrad och får sina vaccinationer. Självklart är det inget vi skulle slarva med, men det känns bra med den uppdelningen. Vi har ett villkor till, att om ägaren vill ta med hunden i skogen och jaga så får han det och att de självklart får komma och hälsa på när de vill!
Det som vi har kommit överens om, samt hur bra ägaren är, så har vi verkligen haft tur! Hunden är helt perfekt för oss och jag vågar inte tänka på den dagen han ska tillbaka till ägaren och inte vara här varje dag