Vad sjutton var det för spindel???

Sv: Vad sjutton var det för spindel???

När jag skulle sova en gång när jag var mindre vände jag mig om och öpnade ögonen.. max tio cm från näsan satt en spindel! å kudden!

Jag for ner till mamma och pappa, och mamma vände upp och ned på mitt rum (jag har sån fobi så jag kallsvettas, gråter och det svartnar) men fick tag på den.
sa hon.

Åratal senare fick jag reda på att hon inte alls hade hittat den utan bara sa det.. !:devil:

Gissa om jag var sur då;)

Har upplevt detta oxå men dock med mina tamråttor, alla 21 rymde en natt och klockan 3 så vände jag mig om i sängen och möttes av en råtta som satt och glodde på mig. Sen var det bara att krypa på golvet och leta råttor.

Jepp hittade alla, men fan vad trött jag var sen.
Har som vana att alltid kolla taket innan jag går och lägger mig, vill inte vakna av att det faller ner en sprindel i huvudet på mig, ush.
Men jag har hellre råttorna på fri fot än en enda spindel i närheten av mig....

Min mamma vaknade en gång över att det var något som kliade i ansiktet... hon kliade sig och vände sig om. Sen kliade det igen. Hon kliade sig, kände något konstigt och tände lampan. Där hittar hon en halvdöd spindel på kudden.. En sån där stor.. blö.

Vill inte ens tänka på vad jag hade gjort då, men kan tänka mig att hela byn hade vaknat....

Det var en sån där som suttit och tittat ner från taket på kvällen. Sen dess är jag väldigt skeptisk till spindlar i hörn. Dom kan krypa ner! :eek:

Eller tappa fotfästet och ramla ner.... allt är möjligt.

eller hissa sig ner i en tråd..

Eftersom vi ändå snackar djur som väckt en ;)

Någongång mitt i natten så "vaknade" jag av något som ramlade ner på min kind. Jag slog bort den direkt. Sedan började jag tänka på att det kanske var en spindel..., så jag tände lampan och höll utskick. Såg då en fästing som vandrade på min kudde. Jag undrar än idag hur sjutton den lyckades klättra upp till taket ^^

En annan gång har jag vaknat av att ha en megastor husspindel ca 15 cm från mitt ansikte. Jag gallskrek tills föräldrarna kom till undsättning :cool:

Det som är bra med att bli väckt så plötsligt är att man kommer upp ur sängen i tid, annars ligger man bara och drar sig ;)

Vilken sista komentar! ha ha ha.
Jo det finns många sätt att vakna på / av.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka