Du läser inte vad jag skriver. Några matskedar. Det här var exempel på EN rätt. Man kan äta lax, med broccoli, blomkål, paprika osv. Rotfrukter är jag själv inte så imponerad av, men där tycker alla olika.Gott ser jag inte överhuvudtaget som ett argument, det är ju helt och hållet subjektivt. Och att grönsaker eller rotfrukter inte skulle vara goda är ungefär ett lika märkligt argument.
Mättande, tja, det kan det ju vara men en matsked creme fraiche ger knappast samma (även psykologiska) mättnad som motsvarande kalorimängd potatis/rotfrukter. Det är väldigt lite sås.
Att du inte äter lika mycket sås som potatis i gram förstod jag.
I mina ögon är det bara fett, både smak- och näringsmässigt. Avokadon är fet, laxen är fet och så lite fet sås på det. Lax, ugnsrostad sötpotatis och paprika med någon yoghurtsås hade jag föredragit som exempel. Men om det inte är en fråga om att förändra vikt eller ätbeteende, så är det ju bara att äta som man vill
Och lax, avocado och sås, Jo det kan man visst gå ner i vikt på. Samtidigt som man är mätt, pigg och mår bra. Men håller med, det är upp till var och en.
Jag undrar en sak, har du provat äta enligt LCHF-principen? Du kommer med många felaktiga påståenden nämligen. Och det är tråkigt om du uttalar dig negativt om något du inte provat.
Jag sa (tror jag); byt shake mot mat! Jag har provat shake nämligen och är inte imponerad.
Jag uttalar mig inte om typ 5:2, för jag har aldrig provat.
Äta typ 1000kalorier om dagen har jag gjort, tycker inte den metoden är bra heller. Man orkar någon vecka.
Men LCHF tycker jag är en fungerande livsstil, det är inte speciellt svårt att hålla, man får äta god mat(vilket jag tycker är viktigt för att klara av att hålla vanorna) och slipper hålla på att räkna när du kommit in i det.
Men TS får själv välja vilken metod hon tycker om! Jag har gått ner i vikt genom att dricka coca-cola och äta kycklingfilé i en månad. Det går också, men inget man rekommenderar direkt..