Vad sjutton är detta?!

Sv: Vad sjutton är detta?!

Ha ha !

När min son färdades långturer som bebi så hade vi en sån. Väldigt bra tyckte vi. Fast nuförtiden är det visst inte lika säkert som det var då.

Ja just det, det har jag hört kom jag på. Men nuförtiden kan det ju inte vara lagligt? Och säkerheten måste väl vara lika med noll? Eller sitter själva barnet fast på något sätt?

Alltså. Du ställer barnvagnsinsatsen(liggdelen) i baksätet lägger ungen i och sen är nätet som ett tak på insatsen, sen spände man fast hela kalaset på ngt vis som jag inte minns...men summan av kardemumman är att barnet kan ligga i vagninsatsen istället för att sitta i babyskyddet och nätet gör att ungen inte flyger ur ifall man krockar utan hamnar i nätet.

Jaha okej, då förstår jag. Tänkte inte på att det kunde vara från förr, tänkte att det var kanske något som kom utomlands ifrån som tillverkats nu, men ändå hoppas jag ingen köper den, känns inte supersäkert..

Det är inte olagligt, men inget som man rekommenderar om det inte föreligger särskilda skäl ( ex funktionshinder ). Säkerheten är inget att tala om egentligen.

Tror till och med det är en bild och beskrivning på en sådan grej på den boken jag fick med mig hem från bb - det står nåt att ska man åka långt kan det vara bra att ha ett liggskydd i stället för en barnbilstol då det kan förstöra ryggen på bebisen.

Det finns moderna varianter. Men med den viktiga skillnaden att barnet faktiskt är fastspänt. Men av säkerhetsskäl så bör inte barnet åka i liggläge såvida det inte har någon sjukdom eller skada som gör att det inte kan åka sittande.

8609558613168688.jpg

Som jag fick med mig med Amanda förra året, ska se om jag hittar boken när jag städar förrådet nästa gång:D Men det kanske var en sådan som det är ovanför som de menade?

Det är helt galet att BB rekommenderar ett liggskydd oavsett, det ger betydligt sämre skydd och man har fastslagit att det inte alls är någon gräns för bebisar i babyskydd. Att man ska lyssna på sin bebis, den kan säga till om något är tokigt. :)

24,90 betalade jag för en sådan, i och för sig var den blommig så det kanske är dyrare med djurmotiv :D

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 289
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 514
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 539
Senast: Derivata
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 152
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar