Vad sägs?

Sv: Vad sägs?

Jag tycker den är häftig! Och det blir snyggt med det matchande padöverdraget :d
Du har inte funderat på att sätta dit manschetter på ärmarna? Tror det skulle vara snyggt, vita t.ex.

Och man vill väl alltid vara snygg, även om det bara är D-tävling.
Jag har ett litet motto:
"Är man inte bäst, så kan man i alla fall vara snyggast!" :D

Jag kände mig lite överklädd på senaste tävlingen, men sedan fick jag så många komplimanger så det var ju bara kul! :)

Jo, jag har tänkt på det, men jag orkar inte. :angel:
Till nästa tävling kanske!! ;)

Nu ska bilderna ligga uppe oxå. :)

Klart man måste vara snygg på D-tävling förresten, måste man inte rida på stång på seniorhäst om man ska rida c-tävling? SÅ snygga är vi inte så vi kan undkomma den detaljen... ;)

Senast ändrad:

Är det inte så att man får rida på tränsbett på D- och C-tävling?
Jag kanske har helt fel, men har för mig att det är så. Fast jag har ju inte ens kommit till C-nivå en så :D

Det kanske man får. det var en tanke som slog mig precis när jag skickat iväg medelandet oxå...
Nåväl. Vi håller oss på D ett tag till... Det här blir första tävlngen sen 2005... :angel:

Den där var ju jättefin! Tycker också det hade vart snyggt med vita manchetter ;)

Jag tror du fick till det på slutet.
Den sitter litet mera figurnära nu och smickrar din figur mycket bättre.

Får jag komma med ett råd?
Fundera på om du inte kan göra armarna litet tajtare vid handleden och underarmarna. Det kommer att smickra ytterligare.
En del gör machetter men det är valfritt.

mvh Eva

Tack så jättemycket för råd!
Vidare justeringar sker till nästa tävling. Då blir det smalare ärmar och manchetter. ;)
Men nu får det vara nog dför denna gången! ;)

Jag tror du fick till det på slutet.
Den sitter litet mera figurnära nu och smickrar din figur mycket bättre.

Får jag komma med ett råd?
Fundera på om du inte kan göra armarna litet tajtare vid handleden och underarmarna. Det kommer att smickra ytterligare.
En del gör machetter men det är valfritt.

mvh Eva

Men oj va du kan Evisen, du skulle slå di ihop med Bew.
Å till TS . Jätte kul med egen stil. Lycka till på tävlingen:banana:

Å till TS . Jätte kul med egen stil. Lycka till på tävlingen:banana:

Tack tack!

Tävlingen gick kanon! Tack vare skjortan kanske. ;)

Fast jag var visst aningens med bredryggad till häst än på marken, sömmarna jag gjorde längsmed ryggen har dragit ut tyget lite så jag vet inte iktigt hur jag ska laga/fixa det... Men det blir ett senare bekymmer. Vet inte ens när nästa tävling är. :angel:

Jo, jag har tänkt på det, men jag orkar inte. :angel:
Till nästa tävling kanske!! ;)

Nu ska bilderna ligga uppe oxå. :)

Klart man måste vara snygg på D-tävling förresten, måste man inte rida på stång på seniorhäst om man ska rida c-tävling? SÅ snygga är vi inte så vi kan undkomma den detaljen... ;)

det är först i B-klass du måste ha stång.
:banana:

Nej, min medhavda fotograf har bara filmat och jag har inte fått filmen ännu.
Men Cowgirls tog en massa kort tror jag så jag hoppas på dem. ;)

Tålamod!

Ni var jätte fina på tävlingen ville bara säga det! ;)

Hur gjorde du padöverdraget? Jag har funderat och funderat på hur jag ska göra, har ett asläckert kossemönstrat tyg som jag vill ha på en pad utan att behöva klä om paden permanent.

Jag har gjort flera padöverdrag och gjort lite olika... några har jag klippt ut "undersidan" i ett stycke och översidan i två stycken och sytt fast en dragkedja "mitt upp" och sytt ihop. Då stoppar man in padden "uppifrån" och drar igen dragkedjan.

Gjorde ett överdrag av en filt med fransar, den gjorde jag av två lika stycken som jag sydde ihop och satte en dragkedja i bakkant, stoppar alltså in padden i fodralet bakifrån.

Det här senaste jag sydde till tävlingen gjorde jag typ som ett örngott, lade paden med undersidan ner på tyget och vek upp så tyget gick omlott mitt på ovansidan av paden, nålade ihop och plockade ur paden och sydde ihop enligt padens konturer. Blev mycket bättre än jag tänkt mig från början och superenkelt att göra. Kom ihåg att fålla kanterna som ska ligga på ryggen bara...

hoppas det var till någon hjälp. :)

Jajemän det ska jag testa!
Har aldrig fått till dragkedjorna när jag syr, så örngottsvarianten akn vara värd att testa :D

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka