Vad säger ni om det här?

Springsteen

Trådstartare
Vi kliar oss alla i huvudet nu.

D-Ponny 15 år, utbildad FEI dressyr-MSVB dressyr.
Stått sedan i januari, 4 månader på grund sticksår i munnen, samt sticksår på ben.

Började halta ungefär då när allt var bra - Senskada, sparkat sig själv i hagen på höger fram. Har (skulle.) varit under igångsättning med ridning i skritt senaste 6 veckorna.

Röntgad överallt utom bog och hals utan några större fynd. Rygg och kotor fram är superfina. Hovar är gjorda fram.

Nu har hon börjat halta på vänster fram, för ca. tre veckor sedan, sätter inte ner trakterna öht nu senaste veckan. Vet. pratar om att hon står på tå för att avlasta senorna.

Rids självklart INTE.

Var på besök på Ultuna i måndags. UL gjordes senskadan är i slutskedet och ser mycket bra ut. V. fram kollas efter senskada, det finns inget.

Hästen säger AJAJAJAJ när vet klämmer på senorna.

Hovslagare är inbokad på kliniken om två veckor samt en ny vet tid.

Då ska båda fötterna släckas ut och så får vi se då, ev röntgen på hovar och kotor fram igen gissar jag.

Hon äter nu metacam, efter en enda dos så är hon precis som vanligt. Inte halt, sätter ner fötterna som vanligt.
Kan ju även skriva att idag när jag kom till stallet på morgonen kl. 7 så fann jag en Mycket glad häst i boxen.
Hon trippade ut ur boxen med höga knän och satte ner alla fötter normalt och haltade inte.

(I vanliga fall nu senaste veckan så är hon stel och lite stapplig.)

Ev. röntgen på bog skall göras tror jag (det är bara hals och bog kvar, annars så är allt annat gjort på henne, utan saker som
ska påverka på det här viset.)

SI leden är inte kollad. Strålbenen har inte vet. nämnt.

Vad skulle ni be dem kolla? Några tips om vad man kan hitta på? Det är inte fång.

Scint är det något?

Sv: Vad säger ni om det här?

Jag tror nog att dina weterinärer på Ultuna har bättre förutsättningar att awgöra wilka undersökningar som är aktuella.

Sv: Vad säger ni om det här?

Ja självklart! Men det skadar aldrig att höra lite här. För att vi blev hemskickade även denna gång utan någon diagnos.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka