Vad säger ni om det här hösilaget...

Kan väl vara lämpligt till shettisar som gärna lägger på sig, se dock till att de får i sig tillräckligt med proteiner, en kvot på 6.

Suveränt! Kvoten ligger ju på 6,4 så det är bara att ge så mycket som hästarna vill ha (eller behöver...).

Jag är skitnöjd! För första gången på länge kan dom få äta fri tillgång! :bump:

Ingen fara :)
Undrar hur det ska gå att föda mitt kinkiga, tunna varmblod på det bara? :angel:

Du lär inte få några problem med feta hästar på fri tillgång i alla fall. :D

mvh Jessica

Perfekt till shettisarna, då kan de få äta mkt så de blir mätta, eftersom det är lågt med energi (och perfekt kvot!).
Grattis! :banana:

Motsvarar då 7,9 MJ o 51,3 g smrp om det skulle varit hö!
Kan mycket väl tänka mig att shettisarna kan bli feta på detta.
Skall man jämföra hösilage med olika ts-halter skall man titta på värdena per kg ts.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar