Vad såg ni senast? Del 3

Har också sträcktittat på den. Stark och väldigt berörande. Och hur det kan gå helt snett för en tonåring trots att hen kommer från en ok familj. Verkligen ett känslodrama om hur utsatta tonåringar och deras familjer är.
Fast en del av grejen är väl att familjen egentligen Inte är ok? Särskilt inte pappan.

Samt samället i stort förstås.

ff549d6f5f3a69b6b993f44cfefc9cf7.webp

@Tonto på tal om de dåliga kostymerna i The wheel of time. Detta är alltså från när Egwane är i drömmen och ofrivilligt byter klädstil, varpå tanterna med henne säger att "it's because you are afraid so the dream gave you an armor"

RUSTNINGEN är alltså en svinlång guldig klänning (med släp!) med några små pyttiga metallplattor på. Redo för vilken strid som helst nu så länge det är en battle of fashion typ.

Gillade också att Moraine har en stor solhatt i ett par avsnit i Aielöknen, säkert praktiskt när det är soligt men det känns också fruktansvärt out of place att hon byter lite fram och tillbaka mellan fantasy maiden och medelålders vit kvinna på solsemester.

Toxic Town (Netflix UK). En verklighetsbaserad miniserie som handlar om invånarna i Corby där ovanligt många barn föddes med fosterskador under 80- och 90-talet. Så småningom kunde man knyta detta till de många byggnadsarbeten som skedde i stan under denna period och som missköttes av den korrupta kommunledningen så till den milda grad att en massa giftiga ämnen frigjordes, och serien handlar om de drabbade familjerna samt rättsfallet som följde. Den var riktigt riktigt bra, bland det bästa jag sett på senaste!

Såg Glaskupan igår på netflix
Läckbergs koncept
Sådär, den var spännande, ett fall iaf inte jag stött på innan i krimserier. Vissa skådespelare är mje...
7/10
Vi har ett avsnitt kvar. För mig blev det nog en 5/10.
Ganska förutsägbar. Stundtals rätt krystad dialog och vad jag stör mig på stockholmskan som pratas av de infödda norrlänningarna 😄
Men finns inte så mycket att se just nu så den var väl ändå lite underhållande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka