Vad såg ni senast? Del 3

Prisoners
SF Anytime
"Keller Dover står inför varje förälders värsta mardröm. Hans sexåriga dotter Anna är försvunnen. Den enda ledtråden är en husbil som tidigare stått parkerad på deras gata. Dess förare Alex Jones blir gripen, men släpps snart i brist på bevis. Nu måste Keller ta saken i egna händer. Hur långt är en desperat far beredd att gå för att skydda sin familj?"

Den är 2,5 timme lång så i längsta laget men med en utdragen spänning och oförutsägbar så jag "fastnade" i den.

Ser dokumentären om Wham! nu. Ganska bra om de som popkulturellt fenomen.

Har även sett första delen av s3 av The Witcher. Gillar den mycket och sörjer redan Henry Cavill.

100 år efter alla andra har jag börjat titta på Shetland (Viaplay) :up: Som vanligt levererar britterna en välgjord krimserie och jag gillar verkligen Henshalls karaktär. Hur autentiskt det lokala är med dialekt etc överlåter jag till någon annan att avgöra men för mig som n00b känns den lokalautentisk.

Jag ger 4,5 av 5 shetlandsponnyer

Jag tittar på The Newsroom på HBO. Tog ett tag att fastna i den, men i brist på annat att se så fortsatte jag se på den.
Nu är jag i mitten av andra säsongen och gillar den rätt så mycket.

3,5 av 5.

Prisoners
SF Anytime
"Keller Dover står inför varje förälders värsta mardröm. Hans sexåriga dotter Anna är försvunnen. Den enda ledtråden är en husbil som tidigare stått parkerad på deras gata. Dess förare Alex Jones blir gripen, men släpps snart i brist på bevis. Nu måste Keller ta saken i egna händer. Hur långt är en desperat far beredd att gå för att skydda sin familj?"

Den är 2,5 timme lång så i längsta laget men med en utdragen spänning och oförutsägbar så jag "fastnade" i den.
Åh, den minns jag att jag gillade jättemycket första gången jag såg den men när jag sedan såg den igen blev jag så himla illa berörd av det våld den innehöll. Kanske för att den inte var lika spännande andra gången om, då visste jag ju redan vad som skulle hända, så då kunde hjärnan fokusera mer på annat :p

100 år efter alla andra har jag börjat titta på Shetland (Viaplay) :up:Som vanligt levererar britterna en välgjord krimserie och jag gillar verkligen Henshalls karaktär. Hur autentiskt det lokala är med dialekt etc överlåter jag till någon annan att avgöra men för mig som n00b känns den lokalautentisk.

Om du är 100 år efter alla andra så var jag typ 99,5 år efter alla andra ;) Började för typ två månader sedan och avslutade nyligen säsong 3. Håller med om att den är jättebra, även om jag uppskattade formatet i de två första säsongerna mer (syftar då på det här att det var två avsnitt per brott istället för 6).

Om du är 100 år efter alla andra så var jag typ 99,5 år efter alla andra ;) Började för typ två månader sedan och avslutade nyligen säsong 3. Håller med om att den är jättebra, även om jag uppskattade formatet i de två första säsongerna mer (syftar då på det här att det var två avsnitt per brott istället för 6).

Aha, jag är på säsong 2 nu.

Åh, den minns jag att jag gillade jättemycket första gången jag såg den men när jag sedan såg den igen blev jag så himla illa berörd av det våld den innehöll. Kanske för att den inte var lika spännande andra gången om, då visste jag ju redan vad som skulle hända, så då kunde hjärnan fokusera mer på annat :p
Ja, det är trist med våldet, den hade nog varit lika bra även med mindre våld. Fast den är ju inte så mycket våldsammare än andra filmer i samma genre.

Stör mig på en sak
När polisen hör pappan blåsa i visselpipan i slutet av filmen. Man fick inte veta om han hittade honom.

100 år efter alla andra har jag börjat titta på Shetland (Viaplay) :up:Som vanligt levererar britterna en välgjord krimserie och jag gillar verkligen Henshalls karaktär. Hur autentiskt det lokala är med dialekt etc överlåter jag till någon annan att avgöra men för mig som n00b känns den lokalautentisk.

Alla andra? Jag har inte sett den, hör den till allmänbildningen? :p

Anno 1790 på SVT - o m g en serie som passade mig perfekt. Kostymdrama i Stockholm med den ovillige polismästare Dåådh, republikaner som vill störta kungen, mord, kärleksaffärer. Synd att det bara är en säsong.

För den som läst Niklas Natt och Dags trilogi så passar tv-serien bra, inte lika våldsam och brutal, men i samma rikning och beskriver samma samhälle.

Vi såg "Scorpion King 5" igår... de blandade friskt religioner och myter från en stor del av världen (det är tom en golem med :rofl:) samt att jag vet fortfarande inte vilken tidsålder den skulle utspela sig i.

Jag ger 0,5 av 5 skorpioner (den halva skorpionen endast för att jag fick titta på Zach McGowan :o). Känner en att en måste se den rekommenderar jag att inte vara nykter.

Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves, hyrde den på Prime nu när den äntligen fanns tillgänglig. Underhållande, fartfylld och kul äventyrsfilm. Om en någonsin har spelat D&D känner man igen sig (Det är precis sådär fånigt ibland. :D), men även för den oinvigde är den sevärd.

Jag ger 4,5 T20 av 5 möjliga. :heart

Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves, hyrde den på Prime nu när den äntligen fanns tillgänglig. Underhållande, fartfylld och kul äventyrsfilm. Om en någonsin har spelat D&D känner man igen sig (Det är precis sådär fånigt ibland. :D), men även för den oinvigde är den sevärd.

Jag ger 4,5 T20 av 5 möjliga. :heart
Tyckte den var superkul med.
Har ju hänt fånigare saker på sys and I love it <3

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka