Vad säger ni om det här hösilaget...

Kan väl vara lämpligt till shettisar som gärna lägger på sig, se dock till att de får i sig tillräckligt med proteiner, en kvot på 6.
 
Suveränt! Kvoten ligger ju på 6,4 så det är bara att ge så mycket som hästarna vill ha (eller behöver...).
 
Jag är skitnöjd! För första gången på länge kan dom få äta fri tillgång! :bump:
 
Ingen fara :)
Undrar hur det ska gå att föda mitt kinkiga, tunna varmblod på det bara? :angel:
 
Du lär inte få några problem med feta hästar på fri tillgång i alla fall. :D

mvh Jessica
 
Perfekt till shettisarna, då kan de få äta mkt så de blir mätta, eftersom det är lågt med energi (och perfekt kvot!).
Grattis! :banana:
 
Motsvarar då 7,9 MJ o 51,3 g smrp om det skulle varit hö!
Kan mycket väl tänka mig att shettisarna kan bli feta på detta.
Skall man jämföra hösilage med olika ts-halter skall man titta på värdena per kg ts.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
550
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hjälp! Har ett riktigt knivigt problem om vilket strö jag ska hitta till lösdriften! Har en häst med ekvin astma så halm går såklart...
Svar
10
· Visningar
1 429
Senast: skiesabove
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 461
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp