Vad räknas som "fasta"?

Lotus

Trådstartare
Jättedum fråga men min hund har magsjuka och fastar. Men vad räkas som fasta egentligen? Är det bara vatten eller vätskeersättning i hundvärlden, elelr kan det vara välling eller fil också? Han åt mat igår morse senast och blev dålig på eftermiddagen. Betydligt bättre idag, har inte kräkits men bajsat väldigt löst även idag på eftermiddagen.
Jag har gett Canicur nu ikväll, hade ingen hemma tidigare.

Sv: Vad räknas som "fasta"?

BARA vatten!!! Sen börjar du sakta ge honom mat..uppdelat i små portioner..

När vågar jag börja ge något då? Idag har han bajsat i morse vid 8 och sen vid 17, och det är ju inte ofta men han är väääldigt lös än.

Jag svälter mina helt och hållet tills det inte "kommer ut" något mer, sedan svälter jag dom lite till. Är noga med att dom får i sig vatten dock, såklart. Sedan får dom skonkost i små, små portioner (välkokt ris och kokt fisk).

Ahh, vilket rysligt svar för en feeder ;-)
Okej. Jag försöker hålla fan på mig, fast hans bedjande ögon tittar och vill ha mat...

Finns ett preparat man kan köpa i djuraffären som återställer mag/tarmfunktionen.. Det räddade bokstavligen livet på min Grand Danois som har en kronisk tarminflammation.. PM:ar dig;)

Tack snälla för svaren!

Hunden är nu frisk och magsjukan verkar ha varit väldigt akut och trots mitt "fusk" med vällingen verkar det ha fungerat. Tack snälla för hjälpen, och jag ska definitivt prova det tips jag fick av dig om det händer igen. Han har ju känslig mage vanligtvis också, men detta var något alldeles extra...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: Puffindog
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 179
Senast: exotic
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar