Vad överlever?

Gabbi

Trådstartare
Jag är alltså usel på att komma ihåg vad jag har köpt och hur det ska skötas. På balkongen har jag bla en Ipomoea, dvs en blomman för dagen. Har jag förstått det rätt att den egentligen är en perenn, men att den inte är vinterhärdig? Så då har jag dödat den när den har bott på balkongen, och de vissna resterna kan slängas?

Jag har också prydnadsgräs av okänd art, som nu står nedvissnat. Hur vet man om det är ett perennt gräs? Nu klippte jag bort det vissna och tänkte vänta lite och se om det kommer något.

Förra året köpte jag också såna här 3-1 blommor på tex plantagen, där de blandar olika sommarblommor. De brukar kosta ca 69 kr och är jättefina. Är det något som kommer igen, eller är det bara att fimpa av dom också?

Sv: Vad överlever?

Blomman för dagen är körd. Den pallar inte en svensk vinter och definitivt inte på en balkong. Sommarblommorna kan du också kasta. Det är ettåriga blommor och ej vinterhärdiga blommor som brukar får benämningen "sommarblommor".

Prydnadsgräset finns det kanske hopp för. Du vet om den är flerårig om/när den börjar växa. Bara att vänta och se alltså.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka