Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag vill höra sagan! (Och barnet älskar att sjunga, hen hade förr planen att som vuxen jobba som hundfrisör på veckodagarna och som rockstar på helgerna. En viss scenskräck har dock fått hen att ändra planerna till designer eller arkitekt och hålla hund- och musikintresset på en hobbynivå. Seriös ungeÄlvor älskar musik! Kanske en liten sång? (Detta faktum har jag lärt mig från en kort saga om älvor jag fick höra som barn, kan dra den om någon är nyfiken)
Bra idé, men barnet är kompis med en fluga (som heter Pelle), så hen kanske inte gillar tanken på att fäktas med dem.Ett litet svärd av en synål att kämpa mot flugor med
Och en fint målad sköld.
Bra idé, men barnet är kompis med en fluga (som heter Pelle), så hen kanske inte gillar tanken på att fäktas med dem.
Där var massa bra tips. Barnet började faktiskt bygga ett hus till älvorna ute på bakgården, bl a en sån där bänk av glasspinnar som var i länken, anlade en jättefin liten trädgård med små gångar av ministenar, små buskar och träd av kvistar osv. Bara det att grannen brukar släppa lös sin väldigt gulliga och väldigt charmiga men väldigt vilda cockerspanielvalp där, så en dag hittade vi hela inredningen söndertuggad och trädgården upptrampad
Finns säkert andra små varelser som man behöver fäktas med, mjölbaggar? Eller bara på kul mot sina medälvor.Bra idé, men barnet är kompis med en fluga (som heter Pelle), så hen kanske inte gillar tanken på att fäktas med dem.
I pepparkaka? kanske.Där var massa bra tips. Barnet började faktiskt bygga ett hus till älvorna ute på bakgården, bl a en sån där bänk av glasspinnar som var i länken, anlade en jättefin liten trädgård med små gångar av ministenar, små buskar och träd av kvistar osv. Bara det att grannen brukar släppa lös sin väldigt gulliga och väldigt charmiga men väldigt vilda cockerspanielvalp där, så en dag hittade vi hela inredningen söndertuggad och trädgården upptrampad
Men vet att barnet när en ambition att bygga ett nytt hus på en säkrare plats, så det var en bra idé!
Kanske inte behövs avancerad arkitektur, utan mer en liten skogskoja, typ tältmodell av trekanter, som kan dekoreras och omges av (pepparkaks)granar.I pepparkaka? kanske.
Komplettera med en "tackgåva" morgonen efter konserten, typ en cupcake med ätbart glitter på frostingen kanske? Eller bara en chokladbit med ätbart glitter över?Om barnet är musikintresserad kanske älvorna önskar sig en konsert med tre låtar barnet antingen sjunger eller lär sig på något instrument (typ blockflöjt, ukulele, vet inte?)
Om det är sant kan jag i så fall eventuellt ha älvblod i migOm man ska tro Harry i Dresden Files gör de nästan vad som helst för pizza...![]()
![]()
Behöver akut hjälp! Barnet har skrivit ett brev till sina Fairies och frågat vad de önskar sig i julklapp och var nu helt förkrossad i morse över att de inte svarat. Hen hade ändå varit noga med att placera brevet på en strategisk plats där det borde synas väl, men fyllde i texten med tuschpenna innan skolan i morse ifall fairies har lite dålig syn och kanske missat brevet på grund av det.
Jag misstänker dock att fairies kan behöva lite hjälp med att skriva svaret (de är ju så små, svårt att hålla en penna då), men vad i allsindar kan en älva tänkas vilja ha?
Någon inom bukefalos sammansvärjning som har koll på detta med älvor? Vad gillar de och vad behöver de? Fördel också om det är någit en tioåring kan knåpa ihop själv.
Visa bifogad fil 61054