Vad nu då?! (markerar inne)

wtf

Trådstartare
Nu har Tore blivit knäpp!
I början av december fick han vara hos mina föräldrar i en vecka medan jag födde barn, bland det första han gjorde där var att kissa inne på en stol! :eek:
Han har aldrig gjort nåt sånt förut.. Han blev 1 år i början av december ska tilläggas.
I det hemmet finns en annan (kastrerad) äldre hanhund som är boss över Tore och Tore har aldrig ifrågasatt det.

Nu har vi varit där i nästan en vecka över julen och idag kom vi hem. Nyss hittade jag min rena tvätt som låg på sängen nedkissad! :eek::mad::mad:
Det var inte dyngsurt så han har bara markerat.

Det bor två löptikar i lägenheten ovanför oss och han är väldigt distraherad ute på promenaderna, han gör ifrån sig ute så han borde ju inte kissa inne för att han är nödig liksom.

Vad beror det här på? Jag hade tänkt slippa kastrera honom, men jag börjar på riktigt fundera på det nu alltså...
För jag misstänker ju att det har med könsdriften och utvecklingen av den som det hela handlar om....

Sv: Vad nu då?! (markerar inne)

(har inte med dit problem att göra men) Min tik (nyligen kastrerad men har gjort det lääänge) kissar i min säng (där även hon sover) när jag inte har ägnat mig år henne tillräckligt.. :crazy: flera gånger i månaden men bara när jag tränar min andra vovve och inte hon, gud förbjude om jag skulle gå ut och spåra med den andra eller liknande.. Så var glad och lycka till:devil:

Min papillon som nu är 6 år böjade med detta för 2 år sen, aldrig kissat inne innan men nu markerar han.
Framförallt hos ett par vänner till oss och dom har inte ens hund.
Förstår inte heller vart de kommit ifrån, knashundar!

Det låter onekligen som lite snurr på hormonerna, men allt "som plötsligt" förändras brukar jag alltid råda ett vet.besök, eller åtminstone ett samtal. Så ni inte kastrerar för att han har urinvägsinfektion eller nåt annat.

Skulle det visa sig vara hormonerna, så finns det bla skvättskydd.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 514
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 984
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka