Vad mäts vid en bedömning?

L

Lilla_My

Sitter och kollar på några hästars bedömningar i worldfengur och undrar vad de olika måtten, M1 till M11 tror jag det är, betyder? Det första är väl mankhöjden tror jag, men sedan tar min kunskap slut. Någon som vet eller kan hänvisa mig till någonstans där informationen finns?

Sv: Vad mäts vid en bedömning?

Tack!

Men så är frågan då också vilka av dessa mått som motsvarar vilka i Worldfengur? Där står ju bara M1, M2, osv.

Sv: Vad mäts vid en bedömning?

Om jag inte minns fel, så är dom uppräknade i ordning i FIZO. Det ska vara 11 st mått (M1-M11), samt 2 st hov-mått = 13 st totalt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 296
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka