P
Punchy
hej jag har haft min ponny i en vecka nu. han är importerad så jag vet inte vad har fick för mat där. just nu så ge vi honom havre med betfor men har verkar inte gilla det. för han äter bara när det passar honom och ibland är nästan allt kvar på morgonen. för 2 dagar sen blandade jag äpple i maten och då var allt slut förutom äpplet. morötter gillar han men det åt han inte heller idag när det låg i maten bara när jag tog upp det med handen. så nu vill jag gärna bytta fodret men har inte en anning till vad. helst vill jag pröva på något han blir piggare av och får mer energi. för han är väldigt slö/långsam med allt han gör. han verkar inte vara sjuk eller ha ont. höet och gräset älskar han.
men frågan var vilket foder jag helst kan testa. havre verkar han äta men inte tillsammans med betfor. han är rätt mager/small och dåligt i hullet för han har levt på gatan innan och inte ätit så mycket.
men frågan var vilket foder jag helst kan testa. havre verkar han äta men inte tillsammans med betfor. han är rätt mager/small och dåligt i hullet för han har levt på gatan innan och inte ätit så mycket.