Pengamässigt, alltså.. Funderar på om jag har råd, om det skulle kärva till sig ekonomiskt framöver nån gång, med en hund (jag är en sån som alltid ser 47 olika hinder i vägen för allt jag gör, obotlig pessimist, haha). Jag kan inte riktigt jämföra med min förra hund som var stor & stor i maten, samt allergiker med svindyrt specialfoder & veterinärräkningar över taknocken för ständiga kontroller över hennes kroniska tarmsjukdom Kan alltså säga att jag har rätt dålig koll på vad en lite "normalare" hund kostar i drift
Så vad lägger ni, om man räknar in käk, försäkring (eller undanläggande av pengar till vet, som vissa gör), kursavgifter etc?
Skriv gärna ras också. (Jag funderar över en dp, om nu nån undrar.)
(Och jag vet också att nästa hund också kan bli en sjukling med massa vet-räkningar, så lägg ner det tjatet med en gång om nån nu känner sig pms:ig, brukar ju finnas vissa som är grälsjuka :smirk: )
Så vad lägger ni, om man räknar in käk, försäkring (eller undanläggande av pengar till vet, som vissa gör), kursavgifter etc?
Skriv gärna ras också. (Jag funderar över en dp, om nu nån undrar.)
(Och jag vet också att nästa hund också kan bli en sjukling med massa vet-räkningar, så lägg ner det tjatet med en gång om nån nu känner sig pms:ig, brukar ju finnas vissa som är grälsjuka :smirk: )