Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Några bekanta till mig har en son som nyss blivit diagnostiserad med autism. Han lever i sin egen lilla värld, är svår att få kontakt med, sitter mest för sig själv och leker och har diverse läten för sig, han reagerar ibland på sitt namn men blicken far åt ett annat håll när man försöker få kontakt, han har svårt att fästa blicken. Han kan äta själv men det tar sin lilla tid...han tar en tugga och sen sitter han och låter blicken svepa över rummet/taket innan han tar en ny tugga osv. Han har fortfarande blöja (han är 3 år) och har aldrig gjort nåt på pottan eller toaletten trots försök från föräldrarna.
Men i allafall: han är världens mysigaste lilla pojke , han kan sitta i knä en stund och mysa innan han får för mycket spring i benen, och får man honom att skratta så har han världens härligaste skratt och då är det som om man får kontakt med honom.
Han går även på dagis, ingen specialgrupp för handikappade, utan i en vanlig grupp och han är tydligen väldigt omtyckt bland personalen för att han är så himla mysig av sig.
Nu är Elis två år, och pratar så in i norden. Han kan hälla upp mjökt ur paketet till glas, han brer sina smörgåsar själv, han kan hämta nycklar och sätta i dörren och låsa upp och gå ut (), och så babblar han hela tiden.
Nu skriver jag i denna tråd iaf eftersom det är lite OT.
Sambons 5-åring brer aldrig sina mackor själv, alltid jag eller pappa. Börjar väl bli dags nu antar jag, barna måste ju lära sig saker! Alltid en balansgång hur mycket jag ska lägga mig i...
??
Det gjorde Jason när han var typ 6 månader...brukar det komma så sent som 16 månader