Vad kostar vaccinering nuförtiden ?

Mynta2

Trådstartare
Syrran som frågar och jag har endast en 7 år gammal räkning, antar priserna stigit. För 7 år sen kostade det detta:

Botulism: 250:-
Influensa: 275:-

+ ( resa 30:- och inställelseavgift 125:-)

Vad kostar stelkramp ?

Hästen syrran har hand om ska grundas i allt..Bot, stelkramp och influensa. Gäller samma priser då per gång ?

Alltså, nu är det så att hon själv bryr sig nada om det skulle kosta flera tusen per spruta ;) *skämt*, men stallägaren i det stall hon står säger sig inte ha råd att vaccinera alla sina hästar ( tror hon har 5, kan vara 6 ) :crazy:......och har fantasi summor i huvudet. Så hon skulle väl mest visa att: så här kostar det. Deras vetstation är rätt så svår att komma fram till, och hon ids inte direkt angagera sig med 1 timmes telefonkö direkt bara för en fråga....och många gånger får man ändå bara sitta i kö och sen är telefontiden slut. Så då undrade hon om jag kunde fråga här lite snabbt..och det gör jag nu om det är ok ? :)

Sv: Vad kostar vaccinering nuförtiden ?

900kr betalade jag i måndags för influensa och botulism.

Jag har vaccinerat hästen 2 gånger i år då hon behövde grundvaccineras mot influensa.
Betalade 140 kr för influensa+stelkramp båda gångerna. Till detta kom arvode på 200 kr och reseersättning 80 kr. Andra gången var vi flera som vaccinerade så då blev arvode 150 kr och reseersättning 30 kr då det delades upp på flera av oss. Man tjänar alltså på att vaccinera flera hästar samtidigt.

Vad kostade det var för sig ? Är det inställelseavgift o dyl inräknat i det priset ?

betalade 750:- nu när vet var ute o vaccinerade mina två. Andra grunden på ena o årliga på den andra.

'Dagsfärsk' räkning. Klinik.

Vaccination inkl intyg, exkl vaccin 158 kr exkl moms
Equilis Prequenza TE (dvs influ + tetanus) 160 kr exkl moms.
Botvax 2 ml 155 kr exkl moms

Totalt 473 kr exkl moms = 591,25 kr inkl moms

Min hemmaveterinär är dock betydligt dyrare. Tar 800 kr för samma sak (eller gjorde det förra året), inkl allt, om man åker dit. Åker han ut är det dyrare.

Sista räkningen jag har är på 800 kr, då för botulism enbart. 200 kr inställelse, 100 kr resa, 500 kr botvax.

Senast ändrad:

vanliga flunsan o stelkramp, ursäkta att det blev lite otydligt .o

Förlåt alla om JAG var otydlig..detta gäller när vet kommer hem till en. Men Alexandra, tack för priser ändå. Alltid nåt att gå på.

Mm, mitt sista pris är ju dock när vet åkte ut, men privat. Då 800 kr för bara botulism.

Annars så senaste räkning jag har i den vägen är från 2006, och då gick det på 2800 kr totalt att vacc tre hästar mot A2 och botulism..

vet skrev en summa på allt så jag vet inte vad dom kostade var för sig.vet raspade tänderna med i detta priset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka