Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju konstigt att tillgången på jordgubbar har ökat explosionsartat så att dom är så mycket billigare idag än för några på dagar sedan...
Vi flyttar fram midsommar nästa årInte jättekonstigt, det handlar just om dagar när jordgubbarna mognar. Det kan vara soprent med mogna gubbar på fälten, tre dagar senare är det knallrött överallt.
Tillägg: Odlarna har hela tiden sagt att det kommer bli en bra, stor skörd i år men den kommer att komma för sent. Dvs de kommer inte hinna till midsommar.
Såg för övrigt att lokala Ica Maxi hade färskpotatis för 1kr kilot idag Det gick väl inte åt så mycket under midsommar så nu måste de rea ut det
Det är normalpris under sommaren ju.Såg för övrigt att lokala Ica Maxi hade färskpotatis för 1kr kilot idag Det gick väl inte åt så mycket under midsommar så nu måste de rea ut det
Ja inför midsommar är det en typisk lockvara vilket ibland gör att butikerna har beställt större mängd än vad som går åt för att inte riskera att det tar slutHär hade de färskpotatis för 1kr kilot redan inför midsommar. Typisk lockvara.
Brukar det verkligen vara så billigt hela sommarenDet är normalpris under sommaren ju.
Ja det tycker jag? Här iaf.Brukar det verkligen vara så billigt hela sommaren
Vi flyttar fram midsommar nästa år
Såg för övrigt att lokala Ica Maxi hade färskpotatis för 1kr kilot idag Det gick väl inte åt så mycket under midsommar så nu måste de rea ut det
Det är ju konstigt att tillgången på jordgubbar har ökat explosionsartat så att dom är så mycket billigare idag än för några på dagar sedan...
Kanske det jag börjar snart skörda egna potatis så jag köper sällan så här årsJa det tycker jag? Här iaf.
Kanske det jag börjar snart skörda egna potatis så jag köper sällan så här års
De härifrån har oftast svarta tröjor med rött tryck (fast personalen som dirigerar folk på själva plockningen kan ha annat), och jag skulle säga att paret som äger det är medelålders. De har jordgubbar (självplockning + försäljning) och potatis
Om de växer på gödselstacken är det inte så värst mycket arbete bakom faktiskt och jag sätter vanliga köpepotatis men det är ju inte pengarna det handlar om utan att viljan att odla självInte så mycket till ekonomiskt bra affär, men att äta egenodlat om man kan och vill har sitt alldeles speciella värde ändå.