Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min internetbank har räknat ut att mina två hästar, som jag har hemma kostar i snitt 4000kr i månaden, inklusive allt, inräknat veterinär, skoning, eventuell shopping.
Jag är extremt nöjd med den kostnaden! Då är den ena en tävlingshäst och alla avgifter är med i priset! Jag köper hösilage för ca 600-900kr/månaden vintertid. På sommaren så är två månader bara bete. Lösdrift, så strömaterial för ca 1500-2000/år. Ponnyn får bara mineraler, den stora mineraler + två nävar müsli. Hovslagaren är en nära vän, är oförskämt billig, ponnyn skos sällan då hennes hovar är extremt bra kvalitet och växer sakta.Vad billigt!!
Hö 3,5 - 6,20 kr/kg mina hästar äter sammanlagt ca 15 kg/dag = 52 - 93 kr/dag = 1560 - 2790:-/per månad.
Torv köper jag mycket åt gången men skulle väl ändå säga 70:- /bal ca 8 bal per månad. 560:-/ månad.
Sedan tillkommer potatisprotein, lucern och foderhalm. Ca 500:-/mån
Att jag sedan dessutom har försäkringar, skoningar, veterinär, träningar och ev.shopping på det borde ge ca 5000 - 6000 i månaden i eget stall. För två fjordhästar.
Hur mycket foder har du köpt för 2700kr?Jag har hästarna hemma. Två stycken. Köpte foder för 2700 och det har räckt augusti-maj. Köpt strö, spånpellets, för ca 900 kr (har gummimattor i boxarna och renliga hästar så det går inte åt så mycket). Kom undan väldigt billigt i år.
Hur mycket foder har du köpt för 2700kr?
Okej, det är vad jag betalar för mina balar också, men det går drygt dubbelt så mycket hö åt mina9* ca 350 kg. Det har gått en bal i månaden ungefär. Har en c- och en d-ponny. Fick ett extremt bra pris av min hyresvärd.
Hur mycket betalar ni för hö och spån i månaden? Ni som har eget stall eller kallhyra. Behöver veta på ett ungefär då jag måste göra dn budget på vad en häst kostar per månad..