Vad Kostar Det?? *lÄÄÄs!!*

B

Buffalo_brud

Vad kostar det att grundvaccinera en häst??...svara fort!

Det är så att min foderhästs ägare har slarvat bort vacc. papprena och jag ska tävla i oktober!

Snälla hjälp mig jag vill veta vad det kostar!!!!

Sedan: vad kostar "vanlig" vaccinering..?? :confused:

Sv: Vad Kostar Det?? *lÄÄÄs!!*

Grundvaccinering är två 'vanliga' vaccineringar med minst 21 och högst 92 dagar mellan.
Vad det kostar har jag inte koll på, men du betalar ju även för veterinärens resa, och den kostnaden beror ju på hur lång resa veterinären har.

Det kan skilja mycket på vilken veterinär du har, om vet kommer ut till stallet så du ska räkna in resa, om flera i stallet behöver vet samtidigt så blir det billigare om ni kan dela på res kostnaden. Så jag har betalat allt från ca 250 kr till 700 kr inkl. res ersättning per gång. Och du behöver två sprutor för att få tävla.

Ja men jag ska göra en grundvaccinering på 2 sprutor. kostar det då dubbelt så mycket som en spruta då eller?

250-700..det var inte mycket till hjälp..vill veta lite mer EXAKT...

Du måste ändå betala per spruta. För du kan inte ta båda samtidigt.
Vill du veta ett mer exakt pris är det bäst att att fråga den veterinär som du vill ta ut. För det kan skilja i pris hos dom. Sedan vet jag ju inte om du ska ta ut veterinär eller åka in själv med hästen. Hur mycket "din" veterinär tar i att resa ut till stallet beror också på hur många mil veterinären måste åka. Så jag tror inte du kan få ett mer exakt svar. Tyvärr.

Buffalo_brud skrev:
Ja men jag ska göra en grundvaccinering på 2 sprutor. kostar det då dubbelt så mycket som en spruta då eller?

250-700..det var inte mycket till hjälp..vill veta lite mer EXAKT...

Det bästa du kan göra för att få svar på vad just ditt pris ligger på är att ringa till din klinik/vet.station och fråga vad dom tar. Exakta priserna varierar beronde på avstånd, om dist. kan göra det på vägen till/från ett annat besök. Här blir det tex. billigast om man drar in pållen till kliniken och ber vet. komma ut o ge sprutan i transporten.. Eller om distriktarna kan komma förbi när dom ändå är i krokarna. Förmodligen får du betala summa * 2 eftersom att det blir två vet.besök. Men ring o fråga...

Men kan du inte ringa veterinären som vaccinerat hästen och be han skriva ut nytt vaccinationskort ?? Dom sparar journaler flera år, så dom har säkerligen uppgifterna kvar.

Beroende på veterinär; 120-750 kr (de summor jag har sett)

Vill du veta vad DU får betala; ring din veterinär och hör vad han/hon tar för besöket.

För mig gick det på runt 1700 för tre gånger !

Då både bort stelkramp och influnsa!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025