Vad kostar det att lämna in hästen hos proffstränare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare mija87
  • Startdatum Startdatum
M

mija87

Har ett 2 årigt Kallblod som vi funderar på att lämna in för träning, vill då att han ska vara hos en proffstränare. Är det någon som vet ungefär vad det kostar? Varierar det mycket beroende på vars sverige man bor?

Sv: Vad kostar det att lämna in hästen hos proffstränare?

det varierar nog inte vart du bor utan till vilken tränare du lämnar hästen till, men 8-10 000 får du räkna med att det kostar ....minst

okej, ja det var därikring jag trodde...

Enkelt svar alldeles för mycket...;)
Eller kanske inte men det är rätt dyrt iaf.
Minst 10000+ moms+ alla tillägg!

jag va för mig att Goop skulle ha 600:-/dag +moms

Kan det verkligen stämma?? 600 om dagen blir 18.000 i månaden som blir 216.000 om året, och då ingår alltså inte veterinär och resor och sådant Tycker det låter väldigt mycket?

Travronden brukar ju ha någon sån statistik, har aldrig sett att det skulle ligga på 600 på någon tränare, utan från 150 (små tränare, unghästar) upp till 350 brukar väl vara vad det ligger på per dygn? Nu var det visserligen ett tag sedan de hade statistiken, men då har det stigit ordentligt... Huuuva.

men du det va nog 600:-ink moms per dag hehe förlåt men det är mycket pengar ändå. men det är la så. stora pöjkar stora pengar. mycket vill ha mera. men det kan va så att ja har fel också :)

det varierar nog inte vart du bor utan till vilken tränare du lämnar hästen till, men 8-10 000 får du räkna med att det kostar ....minst

Min häst har sprungit in drygt 10 000 kr och varit i proffsträning runt 4 månader....snacka om förlustaffär!:o

Min häst har sprungit in drygt 10 000 kr och varit i proffsträning runt 4 månader....snacka om förlustaffär!:o

skysst. ja då har du nog kåll på vad igentligen en tränare tar? :) ja förlust det är det alltid när man håller på med nått som är roligt. jag har lagt ut ca 300 000 på min bil. och om ja vinner nått lopp så får ja bara äran :) det är la förlust om nått. :)

ja, man blir inte rik av att ha travhäst, för att det ska gå jämt ut behöver en häst i proffsträning springa in minst tio tusen i månaden.

ja då får man juh skaffa sig en häst som viktory tilly eller järvsöfax ;)

har man en halvskaplig häst som startar en två gånger i månaden och är bland de främre så kan man nog klara sig på plus minus noll.

Men vill man bli rik på kuppen får man nog skaffa en hejdundrade häst, alt träna själv och hoppas på det bästa:D

ja det är helt riktigt, och har man en häst som i snitt springer in 20.000 i månaden, har man en häst som drar in över 200.000 per år, och är väl inte alla gånger man lyckas få en sådan häst.

ja det är helt riktigt, och har man en häst som i snitt springer in 20.000 i månaden, har man en häst som drar in över 200.000 per år, och är väl inte alla gånger man lyckas få en sådan häst.

Nästan mer sällan än "aldrig" kan jag säga ;) Det är nog inte många % som tjänar +-0 lite sorgligt men så är det:(

ja, är man amatörtränare spar man iaf in lite pengar, men det är svårt nog då å.

*kl*
I vissa fall kan man tjäna på att lämna till proffstränare även om det är dyrt :D

Så är det absolut. Vi tyckte att Champis gick bra när vi hade henne själv, men satte henne i proffsträning av praktiska orsaker en kort period. Hon tände ju till så pass att vi fortfarande inte har tagit hem henne, och hon går fortfarande plus.
Nu är planen att hon får stå kvar så länge hon går runt och sedan tar vi hem henne och betäcker. Igår passerade hon 600 000.

skysst. ja då har du nog kåll på vad igentligen en tränare tar? :) ja förlust det är det alltid när man håller på med nått som är roligt. jag har lagt ut ca 300 000 på min bil. och om ja vinner nått lopp så får ja bara äran :) det är la förlust om nått. :)

Nej jag har faktiskt inte alls någon koll på vad tränare tar :)

Min häst är 17 år gammal och har inte tränats sedan 1998 eller om det 1999 :) Och då ägde jag inte henne, så jag är "oskyldig" till hennes förlust :D

Men jag skulle gäran vilja vara en ägare till en travare som ska tävla :)

Ja det roliga är dyrt tyvärr!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 925
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka