Vad kostade era badrum? Gärna bilder!

LinnK

Trådstartare
Jag undrar vad era badrum kostade att bygga?
Vad innehåller dem, storlek, material osv?

Visa gärna bilder också (badrum överhuvudtaget, även om ni inte byggt dem själva vill jag se bilder på!)

Något speciellt att tänka på (förutom så klart tätskikt o ventilation)
finns det något du skulle vilja ha i ditt badrum? något som känns 'överflödigt'?

Någon tvättmaskin etc behöver jag inte då vi har en rejäl tvättstuga en trapp ner :)

Sv: Vad kostade era badrum? Gärna bilder!

Här är några bilder på vårat badrum!

29541330.jpg

29541337.jpg

29541345.jpg

29541357.jpg

Ursäkta att det är lite rörigt, var precis när vi flyttat in så hade inte riktigt hunnit komma på plats med allt!

Såhär ser vårt badrum ut, har dock ingen kostnadsuppgift då det renoverades i föreningens regi.

bad_01.jpg

Superfint!!

Dock finns det en relativt stor sak som jag stör mig på, och det är synliga rör.. Det kan verkligen göra mig galen, därför är jag lättad då våran hyresvärd byggde in dessa!!

mm, det är snyggt med inbyggda rör men inge roligt när det blir läckage. Vi hade så innan renoveringen, det var en av anledningarna till att badrummen renoverades.

Supersnyggt! :) Jag fastnade för hörnet med korgarna! Så enkelt, snyggt och praktiskt :)

Vårt badrum kommer att kosta ca 100 tkr och i dagsläget ser det ut så här...

p1040660_55115343.jpg

Det här var en före detta hall på nedervåningen som vi gjorde om till bad och tvättstuga. På övervåningen har vi ett mindre rum med toa och dusch, där har vi våtmatta på väggarna.

Det var som sagt en hall som gjordes om så priset vet jag faktist inte var det landade på. Huset är gammalt och vi ville knyta an till det, därför blev det linoljefärgad trä panel på väggarna och oljat trägolv. Under finns det en våtmatta ifall det skulle bli en vattenskada. Vi hade inte heller någon tvättstuga så den fick ta sin plats där med.

Skulle ha med den andra delen av badrummet också hade jag tänkt, den där tvättmaskinen, torkskåpet och skurhon finns.

Mitt badrum vart byggt ihop med min lgh så det är svårt att avgöra vad det kostat.
Men ser man till vad alla inredning, förutom kakel och sådant så gick inredningen på ca 40-50 tusen.
Utöver detta så tillkommer ju jobb o kakel, som jag gissar skulle ligga på minst 100 tusen om man gjorde det separat.

Badkar: Hafa Brigg Svart / Blandare: Gustavsberg

Photo0293.jpg

Handfat och blandare: Hafa / Toalett är från Ifö

Photo0294.jpg

Tvättmaskin och torktummlare från electrolux

Photo0295.jpg

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·
Anläggning Vi ska bygga ny sadel- och foderkammare till våren, och jag funderar lite på hur man inreder sadelkammaren på ett bra sätt. Det är fyra...
2
Svar
20
· Visningar
7 835
Senast: AnnBur
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar