Vad köpa?

Sv: Vad köpa?

Ett förråd av böcker, det går åt många för mig när jag ligger oh ammar, jag läser 2 i veckan.... annars är det dööötrist att bara ligga där :D

Jag har BF om 4 veckor och har köpt:
3-4 ombyten till bebisen bodys och byxor
2 hjälmmössor
2 pyamaser
Barnvagn
2 bäddset
plastad frotté
En skötbädd
handuk med huva (supersöt)
2 gossiga filtar
kudde o täcke till spjälsäng

Sen håller jag på att slipa iordning en gammal vagga som bebisen ska ha första tiden. Ska måla den någon dag tänkte jag och fixa skumgummi som madrass.

Spjälsäng (när det är färdigsovet i vaggan) och babyskydd har vi fått av min storasyster!

Jag kommer inte införskaffa mer grejer än så till bebisen innan förlossningen. Förutom kanske lite blöjor o sånt då!

*KL*

En sak till, låna amnings bh:ar eller köp de när bebisen är ca 1 vecka gammal. Brösten förändras en hel del när bebisen är ute.

Själv avskydde jag (mina bröst) amnings bhar, både med och utan bygel, jag hade de bara om vi var iväg så jag var tvungen att amma diskret (t.ex. affären, möten)

Resten av tiden använde jag mig av toppar som de här

Fick av min mamma som köpte de på sjukhuset, hade de flersa i stl. M och en i stl. L som var JÄTTE för liten när mjölken rann till vid 3e dagen. Skön att sova i och lätt att amma, bara att dra upp tröjan och toppen och amma för när jag amma kom de mjölk överallt typ.

Vill bara tillägga att dessa behåar går att köpa på apoteket för en billig peng, det tänkte jag göra! Jag kommer senare att gå över till amningsbehå då behagen redan nu är stora och behöver ha något stadigt att vila sig i..

Jag kunde inte använda apotekets toppar.
Eftersom jag läcker vid amning så kunde jag bara dra upp över det bröst jag ammade från, vilket resulterade i att resåren tryckte på det icke ammande bröstet så det blev mjölkstockning och gjorde ofantligt ont...
Nu har jag ju DD - E kupa så det kanske fungerar bättre på mindre bröst?!

Bäst fungerar det med riktig amningsBH där man kan vika ner kupan. Önskar att jag hade vetat det innan och skaffat hem det....

Nu har jag ju DD - E kupa så det kanske fungerar bättre på mindre bröst?!

Jag hade C-kupa på mina amningsbh:ar, och på topparna M och L. Och de funkade jätte bra, men inte bh:arna.
Sen verkar mina bröstvårtor vara missbildade, för i typ alla bh:ar hamnar bröstvårtan utanför! Tar jag en större kupa ser de ut som, ett ägg i en ridhjälm ungefär.

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Tänkte börja shoppa lite kläder/filtar o dyl till bebis nu, mest för att inte alla kostnader ska komma på en gång. Större saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 744
Senast: carrin
·
Gravid - 1år nu har jag börjat med att packa BB väskan :bump: Eller, jag började för några dagar sen men tänkte göra klart ikväll ;) Jag har...
2
Svar
29
· Visningar
2 983
Senast: Nisse
·
Övr. Barn Sitter och kollar in en massa bebiskläder på olika sidor på nätet :D Funderar dock på storlekarna, förstår att det skiljer nog en del...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 466
Senast: squirlett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar