Fiorano
Trådstartare
Vi är på gång och letar hus men jag tycker det är så himla svårt att räkna på vad det faktiskt kommer att kosta. Vi letar inom ett område där det inte är så hutlösa priser direkt. Det vi spanat på nu (och som båda är helt kära i) kommer troligen gå för runt miljonen. Då är det dock en massa som måste göras med att dra in vatten, brunn är borrad men det är inte inkopplat, avloppet är inte godkänt men det finns enkammarbrunn. Jag räknar med att det kommer att kosta mellan 100-150' att fixa detta. Men det jobbiga är att jag inte riktigt vet! Så här på allsmäktiga Buke måste någon ha fixat med sånt här-kom gärna med mardrömsexempel !
Vi måste också fixa lite till hästarna med ett par boxar, troligen dra vatten till stallet (vet iofs inte om det är gjort), få upp en massa staket och helst en liten 20x40-bana, gårdsplan behöver grusas och fixas. Så typ 100' till där (lågt räknat, blir lite budgetbygge). Och så måste badrummet renoveras, inte heller helt säker på hur mycket som exakt måste göras, men säg 100' till högt räknat.
Går det att baka in alla dessa kostnader utöver själva huspriset i ett huslån? Känner att jag har pinsamt dålig koll . Otroligt svamlig tråd dessutom .
Vi måste också fixa lite till hästarna med ett par boxar, troligen dra vatten till stallet (vet iofs inte om det är gjort), få upp en massa staket och helst en liten 20x40-bana, gårdsplan behöver grusas och fixas. Så typ 100' till där (lågt räknat, blir lite budgetbygge). Och så måste badrummet renoveras, inte heller helt säker på hur mycket som exakt måste göras, men säg 100' till högt räknat.
Går det att baka in alla dessa kostnader utöver själva huspriset i ett huslån? Känner att jag har pinsamt dålig koll . Otroligt svamlig tråd dessutom .