Vad köpa som tack för lånat bete?

Domino_s

Trådstartare
Jag har nu för andra sommaren i rad fått låna beteshage av grannen, detta har gjort mitt liv så enormt mycket lättare. Hon ville inte ha något betalt (frågat flera gånger) utan tyckte bara att det var bra att det blev betet då hon inte använder det. Men nu vill jag ge henne något som tack för lånet. :)

Jag vill inte ge en blomma eller choklad och jag vet tyvärr inte om hon tycker om vin. Är det någon som har nåt bra förslag?

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Ja, det är ingen dum ide. :)
Tack för tipset!

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

En egen ihopsatt presentkorg med lite lokalproducerat :P
En blandning av gott och användbart
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Förra året tog jag med mark ägaren på en tur i skogen på häst ryggen.
Vet att hon red som yngre och misstänkte att det skulle vara uppskattat vilket det var :D
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Jag har nu för andra sommaren i rad fått låna beteshage av grannen, detta har gjort mitt liv så enormt mycket lättare. Hon ville inte ha något betalt (frågat flera gånger) utan tyckte bara att det var bra att det blev betet då hon inte använder det. Men nu vill jag ge henne något som tack för lånet. :)

Jag vill inte ge en blomma eller choklad och jag vet tyvärr inte om hon tycker om vin. Är det någon som har nåt bra förslag?

Mvh Domino_s

Vi lånade ut bete till några bekanta för några år sesdan och de bjöd med oss ut på riktigt fin restaurang,det uppskattade vi:)
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Då jag lånade bete en sommar för några år sedan bjöd vi markägaren med famlij på bowling med buffé. Trevligt och uppskattat av alla familjemedlemmar.
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Tack för alla svar!

Det lutar åt att köpa ett presentkort till en restaurang här i närheten som jag vet har god mat. :)

Men kom gärna med fler förslag, inget är slutgiltigt ännu.

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Skulle säga att det helt och hållet beror på vem det är som ska få gåvan.

Jag själv hade blivit jätteglad för en korg med diverse delikatesser men hade inte alls uppskattat ett presentkort på spa, bio eller restaurant.
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

En ask handgjorda smarriga chokladpraliner hade jag älskat att få.

En kasse med grönsaker från en gårdsbutik, om hon är av den mer nyttig typen?
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Min käre far brukar alltid köpa en sådan present på campingsemestern då han reser Sverige runt mer eller mindre. :P Då brukar det bli någon typ av lokalt hantverk. Det kan vara allt från snideri, smide, textil osv. Sådana presenter är lite annorlunda och exotiska :)
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

Åhh, nu blir jag jättevelig. Kanske uppskattar hon inte alls ett presentkort på restaurang. Den uppfattningen jag har fått av henne är att hon är praktiskt lagd, gillar saker som tål att användas. Hon har häst, hund, katt. Så bjuda på nån ridtur känns inte mycket lönt..:p Hon är själv hästmassör, så det funkar ju inte heller(det är jag också och det brukar annars vara väldigt uppskattat att få en massage eller två till hästen).. :D

Det lutar nog åt en korg med lite ihop plockat gott. Funderade ett tag på presentkort på en av de lokala ridsportbutikerna, men jag har ingen aning om om hon gillar deras prylar..:cautious:

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad köpa som tack för lånat bete?

En tanke är om man gör en korg, kanske en del till människor och sen även nåt gott till hästarna.. Typ påse med hästgodis.. :)

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 775
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: Castellini
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 823
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 074
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp