Vad kan tänkas passa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Crazy1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 802
C

Crazy1

Jag har en häst hemma på prov som jag tänkt o köpa så jag har redan börjat leta sadel lite smått.
Någon som har en aning om vad som kan tänkas passa som kan vara värt o prova?
Nu har han en Pinto från Börjes, en riktig skitsadel som är helt skev :(.
Har provat stallkamraternas sadlar (Wintec hopp, Gold Medal och en Pfiff) men ingen låg bra alls på honom. Däremot så ligger pinton rätt ok i själva passformen om man bortser från att den är skev.
Har tyvärr ingen riktigt bra bild på ryggen men här är den bästa.
IMG_2819.jpg

Är ute efter en dressyrsadel.

Sv: Vad kan tänkas passa?

Är sadeln skev bör du inte fortsätta rida i den, det skadar hästen.
Det bästa tips jag kan ge dig är att ta ut någon som är kunnig och saluför olika sadlar så du får hjälp med utprovningen och även kan provrida så den passar dig. Alla sadeltips som ges så här på nätet efter bilder blir bara gissningar, det är så mycket som ska stämma. Enligt din bild har iallafall hästen rak rygg så Prestigesadlar kan du glömma.

Sv: Vad kan tänkas passa?

Självklart har jag inte tänkt o fortsätta rida i den, fattar oxå att det inte är ett dugg bra för stackars pålles rygg!
Jag vet oxå att det bara är gissningar men det var oxå det jag bad om, gissningar om vad som kan tänkas passa så jag kan få lite tips om vad som kan vara värt att prova, lite hum har jag själv om hur en sadel ska ligga. Hittar jag ingen själv som jag tycker ligger bra så kommer jag att ta ut en sadelutprovare.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 670
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka