Vad kan rörmokare kosta?

purity_666

Trådstartare
Det läcker under min diskbänk, problemet är att jag inte vet var. Jag har kollat rör, klämt och känt. Nu har jag lagt in en matta så det syns vart det blir blött och det är på olika ställen, dels i framkant vid skåpdörren och sen längre bak.

Jag har känt kondens på ett vattenrör, ganska mycket. Eller kanske inte är kondens, men det är blött och inte uppe vid skarven. Hur det kan ha blivit blött i framkant fattar jag inte. Kanske genom diskhon på nåt sätt?

Hursomhelst. Vad tror ni en rörmokare skulle kosta? Kan ju inte ta jättelång tid även om han skulle byta hela avloppet därunder.

Hur långt är ett snöre? Vissa tar jättemycket, andra hälften av den dyrare. Det är omöjligt att sia om, utan att veta var du bor och hur många rörmokare som finns i området.

Material, inställelse, servicebuss och timpenning.
Komplett omöjligt att veta vad det går på.

Jag fick nya rör dragna till diskmaskin (ett par meter nya rör) montering av ett handfat och och ett par blandare bytta. Gick på 2-3 papp om jag minns rätt. (inkl ROT)

Hur det skulle behövas byta hela avloppet för att du har fukt under diskbänken övergår min fantasi. Hur menar du? :confused:

Hade problem en gång med konstig läcka under diskbänken, visade sig att avloppet till diskhon hade lossnat lite högst upp på nåt sätt, precis under silen. Hade förmodligen kommit åt det där jag var inne i diskbänken och grejat. Litet litet glapp, behövde bara dra åt den .

Jag bor utanför en mellanstor stad så det kryllar av rörmokare.

De fel jag hittat hittills är just väldigt mycket kondens på kallvattenröret. Jag antar det behöver isoleras. Sen läcker en skarv, provat plocka isär, göra rent och sätta ihop men det läcker ändå.

Det blöta i framkant fattar jag inte. Nu har jag satt byttor under de två uppenbara ställena där det läcker så får jag se om det blir torrt eller fortsätter vara blött. Ingen idé att säga till bonden som äger huset innan jag vet vad som är fel. Han är dessutom så jäkla seg så jag funderade på om det var lönt att ta ut rörmokare själv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka