vad kan min undulat dött av?

M

magicalmysterytour

när jag vaknade i morse upptäckte jag att det bara satt en undulat i buren. min andra låg på botten i buren och vad död! den var fullt frisk och pigg igår. jag minns att jag vaknade till inatt av att det flaxade i buren men jag somnade om. det konstiga är att ovansidan av näbben liksom hade gått in i undersidan. det är svårt att förklara men som om han hade näbben i munnen? någon kanske förstår hur jag menar. vad är det som har hänt? är det någon som vet? det kan ju tilläggas att han inte alls är gammal då jag köpte honom i juni och då var han fem veckor gammal.

Sv: vad kan min undulat dött av?

Om jag har förstått fåglarsbeteende rätt så kan de verka 100% friska tills de är så pass sjuka att de är påväg att dö eller redan har dött. Det är för att flocken i det vilda inte ska lämna kvar (eller döda?!) den sjuke fågeln. Men vad den kan ha dött av har jag ingen aning om :D

Kan den andre ha dödat honom? (kanske låter dumt, men tänkte mest på det med näbben)

åhnej! vad hemskt i så fall. men det tror jag inte. hon är helt ledsen nu.. och det var den som dog som var den tama så jag kan inte riktigt "umgås" med henne. jag ska försöka få henne mer tam nu när hon är så ensam.

Den kanske ångrar sig, och är ledsen nu? Nej du, jag har ingen aning, men i vilket fall som helst så är det ju aldrig roligt..:crazy:
Hoppas att den andre blir tam, så har du en härlig undulat kvar i alla fall! :)

Har också haft undulater som plötsligt dött - Minns speciellt min gröna Gonzo! Halvlåg ner i en fotölj med fågeln på bröstet och kliade honom i nacken med lillfingret - Det älskade han! Helt plötsligt var han bara död :cry:

Hur går det med den ensamna fågeln? //Linda

men vad hemskt! jag hade faktiskt ingen aning om att undulater kunde dö sådär bara.

det går väl rätt så bra med sigrid, som hon heter. har fått henne att sitta på handen och äta ur den nu. men hon är väldigt blyg och rädd av sig, det var inte sune. får se hur det går.

ska begrava sune idag. tänkte lägga hans favoritleksak med honom, sigrid gillade aldrig den ändå. vad töntig jag låter men jag tycker så synd om honom..

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?