vad kan min häst väga?

E

eloon__

Jag ska räkna ut en foderstat i ett program och då behöver jag veta vad min häst väger. Men det vet jag inte.. Han är en 8årig halvblods-valack som är ca168cm. Tänkte om det är någon med liknande storlek som vet vad deras väger, eller kan hjälpa mig att säga ungefär.

Här är en bild:

13503315.jpg

/E

Sv: vad kan min häst väga?

ingen som vill chansa änns? *puttar lite*

MIn häst på 173cm väger exakt 613 kg. Han borde dock väga mer då han är tunn och omusklad efter lång konvalicens.

Jag gissar på att din väger 625 :)

Tror runt 600kg.
Vad har han för stl. i täcke?

Jag gissar vilt på 650 kg

Väldigt söt häst :love:

Jag tror runt 575-625 kg.

Vi hade en våg i skolan där vi vägde hästarna, och de väger faktiskt mindre än vad man tror! Var inte många som klev över 600kg.

En av mina klumpedunsor väger drygt 700 kg. Vägd utan utrusning men med grimma.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
303
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Senast: fio
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka