Vad kan man kräva av dagis?

Welsh

Trådstartare
I går kväll skar sig 3 åringen under foten på en glasbit. Det blev 4 stygn på VC. Det sitter lämpligt nog under hålfoten, från sida till sida. Han går på tån och har strumpa över förbandet. Dock tror jag itne att vi får på en stövel. Frågan är hur man ska göra på måndag. Jag jobbar hela helgen men vabbar nu fre o lör natt. Funderar på om jag ska jobba söndag + mån natt och ha honom på dagis. Frågan är hur dagis ställer sig till detta. De är ute några timmar på förmiddagen och går sedan ut vid 15 tiden igen,

Vågar man ringa en dagisfröken idag och fråga eller ska man ta med honom på måndag och fråga där eller ska jag ställa in allt jobb i 10 dgr framåt tills stygnen är tagna och vi får på en stövel igen?
 
Sv: Vad kan man kräva av dagis?

Om han kan ha NÅGRA vettiga skor på sig, så att han kan vara med när de går ut, så hade jag lämnat honom på dagis, annars kanske inte. Sedan är det ju värst i början, så när det börjar läka kan ni kanske få på en stövel även innan stygnen är tagna.

När min dotter var fyra, så fick hon en spricka i armen och gick med gipsskena i tre veckor. Hon var på dagis hela den perioden, utom första dagen då vi suttit på akuten stor del av natten och behövde sova.... Men detta var på sommaren, så det var ju inte så krångligt med kläder och sånt när de skulle ut.
 
Sv: Vad kan man kräva av dagis?

Vi har som riktlinje att man ska kunna vara med i våra aktiviteter för att komma till förskolan. Så hos oss hade det inte fungerat att komma om man inte kan ta på sig en sko och följa med ut. Vi har helt enkelt inte någon personal att undvara för att stanna inne med bara ett barn.

Det beror nog på organisationen om det fungerar för just er! Det är nog helt olika från ställe till ställe. Ring istället tidigt på måndag morgon och hör efter.
 
Sv: Vad kan man kräva av dagis?

I går kväll skar sig 3 åringen under foten på en glasbit. Det blev 4 stygn på VC. Det sitter lämpligt nog under hålfoten, från sida till sida. Han går på tån och har strumpa över förbandet. Dock tror jag itne att vi får på en stövel. Frågan är hur man ska göra på måndag. Jag jobbar hela helgen men vabbar nu fre o lör natt. Funderar på om jag ska jobba söndag + mån natt och ha honom på dagis. Frågan är hur dagis ställer sig till detta. De är ute några timmar på förmiddagen och går sedan ut vid 15 tiden igen,

Vågar man ringa en dagisfröken idag och fråga eller ska man ta med honom på måndag och fråga där eller ska jag ställa in allt jobb i 10 dgr framåt tills stygnen är tagna och vi får på en stövel igen?

Hmm ni känner ingen som har ett större barn ni kan låna en stövel av?! Som går på foten över bandaget.
 
Sv: Vad kan man kräva av dagis?

Vi har som riktlinje att man ska kunna vara med i våra aktiviteter för att komma till förskolan. Så hos oss hade det inte fungerat att komma om man inte kan ta på sig en sko och följa med ut. Vi har helt enkelt inte någon personal att undvara för att stanna inne med bara ett barn.

Vi har samma policy där jag jobbar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 529
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Kilauea
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 633
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 301
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp