Vad kan man göra??

B

Blue_moon

Min häst har börjat sparka sig själv. Det är båda bak, på insidan av benen, ovanför hoven men nedanför kotan. Nu har han tre sår på ett av benen och två på det andra. Boots bara skaver och bakbensskydd når inte ner dit. Vad kan jag göra?? Mycket irriterande..

Någon som har ett bra förslag??

Sv: Vad kan man göra??

Är det vid ridning eller i hagen?

Har du provat sådana neopreneskydd som man fäster under kotan? S.k. dressyrskydd.

anatom.jpg

Typ sådana...

Det är i hagen han stryker sig.. Blirn inte benskydden varma om de är på dygnet runt?

Kotring ska jag kolla upp, hurdana är de att använda? Brukar de skava?

Tack för svaren!

Han strök sig lite vid denna tiden förra året också, dock inte lika mycket. Jag tror att det kan vara en kombination av kyligare väder (han blir mkt piggare då), samt även för iår, överskottsenergi då jag knappt hinner rida (min medryttare hinner heller inte rida så mycket pga skolan). Så nu har han galopprejs i hagen, halkar till lite och stryker sig. Inte så roligt... Och jag ska flytta honom om baranågon vecka dit jag har flyttat (ca 10 mil), och kommer då låta honom vila ett par veckor så han hinner vänja sig vid det nya stallet. (Han behöver lång tid på sig innan han kommer till ro).

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV