Vad kan man göra med plommon?

Sv: Vad kan man göra med plommon?

Plommon marmelad:laugh: och Inkoknta plommon=Koka sockelag och lägg halverade ut kärnade plommon och frys in i portioner. Gott med grädde till:)

Plommonpaj med vispad grädde till! Mums. Eller marmelad/mos som någon skrev. Glöm inte kanel, plommon går så bra ihop med kanel och det häver fram den mustiga smaken.

Plommonlikör - ta med ett gäng knäckta kärnor också så blir smaken :d :d Inte det minsta sliskig, vilket jag trodde första gången jag testade.

Underbart att ha till efterrätter! Glass, fruktsallad, tårtor, kakor - allt blir bättre med plommonlikör.

Jag gjorde efter ett recept i Sannas likörbok, men den flyttade med maken i separationen så jag har inte receptet kvar.....

Plommonmarmelad med kanel i som någon skrev.
Det är helt underbart gott!:d

Plommonkaka förståss! Det är jättegott, gör en bulldeg, kavla ut i en långpanna, lägg på halverade kärnfria plommon, grädda. Går bra att frysa också!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Fordon Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om...
Svar
4
· Visningar
302
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka