Vad kan man blanda med? (Magnesium)

jerseyko

Trådstartare
Jag har valt att testa att ge mitt sto magnesium för att se om det kan hjälpa henne att hålla nerverna i styr, hon ska även sättas igång nu och jag tror det kan ha en positiv effekt för hennes muskler.

Men hon äter det inte, jag blandar det väl med hennes kraftfoder och hon ratar allt fast det ändå är väldigt lite magnesium och mycket mat.

Finns det något supertips på vad jag kan blanda magnesiumet med för att hon ska äta? Jag ger henne inte betfor och vill inte ge henne det heller, för energi har hon så det räcker och blir över!

Sv: Vad kan man blanda med? (Magnesium)

provat fukta maten och dela upp de på alla fodring tilfällen hon får krafft. Ett tips är funkar inte magnesium prova Placid från dodson & horrell

lycka till

flytande b-vitamin smakar smaskdet kan man prova

Vi började faktiskt med Equicalm (http://www.eclipsebiofarmab.se/pdf/PBequicalm.pdf) för att det innehåll mer än bara magnesium som enligt utsago skulle hjälpa upptaget.

Två kurer körde vi på hoppjerkan, det gav stor effekt. Efter det köpte vi rent magnesium som hon fick i kurer, men det funkade inte alls lika bra som Equicalm. EC var dessutom smakligt och lätt att ge.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 633
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka