Vad kan jag tävla i???

T

trisse1

Hej!
Snälla hjälp mej!:( Jag ska börja tävla till våren och vet inte riktigt vad jag ska tävla i för gren:confused:
Helst skulle jag villa rida dressyr för det älskar jag:rofl: :love: .
tacksam för svar!!;) :bump: :bow:

Sv: Vad kan jag tävla i???

Hej :)

Vilken/vilka är din hästs bästa gångarter ?

/ Malin

Om det är din första tävling kanske Lätt fyrgång och Lätt tölt kan vara något? :)

När jag skulle tävla för första gången red jag Lätt Fyrgång och Lätt Tölt vilket kanske skulle vara lämpligast.

Gå in på din lokalklubbs hemsida och kolla. Om du inte är medlem så är det kanske dags att bli det??:idea:

Jag tror att Lätt tölt eller Firmakeptni (ursäkta stavningen, jag har aldrig sett det stavat...) är bra tävlingar. Lätt tölt är ju lätt tölt och på firmakeptnin visar du upp din hästs finaste gårngart/-er. (oftast max. 2 st.)

Islandsdressyr kanske?

Men somsagt... Gå in på lokalklubbens hemsida och läs. Om det inte är någon "tävlingsklubb" så kanske du får köra lite längre...

//Veronika

Som Svalan och Filippan sa, börja med Lätt Tölt/4-gång!
Sen om du ska fortsätta att tävla så kan du ju ta den grenen som det gick bäst i :D och om det gick bra i båda så kan du ju tävla båda grenarna :banana:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Alexandra_W
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur