Vad kan jag sätta upp som markerar privat mark/tomt?

:confused: Det kanske är ni som ger era grannar psykbryt?
De som är stökiga har ju inte problem med dem som håller sig på sin kant.

Som jämförelse så tycker ingen att vi är stökiga medan alla andra tycker att vi är gnälliga.
Bara för att vi tycker att lagar och regler skall följas.
Varför skulle vi överhuvudtaget ge varandra psykbryt :confused: ? Det är väl inte normalt? Vi varken ser, hör eller luktar varandra.

Kan du inte bara sätta en rad med stolpar? Tillräckligt brett isär gör att inte hindra fotgängare men tillräckligt tight för att stoppa snöskotrar?

Bra idé. Det är dock lite kruxigt, för även om vi har en parkering 150 meter bort så vill jag på sommaren vill jag kunna komma fram med bilen om jag behöver lasta/lasta av. Och snöskoter kanske vi skaffar själva och då vill vi ju kunna ta oss in och ut.

Ett par lösa stolpar som man trycker ner i snön kan man ju i och för sig själv lätt flytta på när man vill passera.

Då så kommer det att fungera utmärkt som hinder för passerande.

"Den bygglovsbefriade komplementbyggnaden ska uppföras i omedelbar närhet av ett en- eller tvåbostadshus."

"I en annan dom ansåg domstolen att en friggebod som placerats 31,2 meter från bostadshuset var uppförd utanför bostadshusets hemfridszon och att placeringen inte var att anse som i omedelbar närhet av bostadshuset. I en tredje dom ansåg domstolen att ett attefallshus som skulle placeras 26 meter från bostadshuset var i omedelbar närhet av bostadshuset."

https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...tgarder/Komplementbyggnad-utanfor-detaljplan/

Ett förråd kommer att hamna max 20 meter från bostadshuset, ännu kortare när/om vi bygger ut huset.

:D Trädgårdsmöblerna hade nog sjunkit ner en del.

Fast idag hade jag faktiskt precis tänkt gå ut och gräva mig en sittplats på en solig plats där jag skulle lägga ut en fäll och tända ved i en eldkorg. Men medan jag stod i duschen så kom tre skotrar och körde sönder platsen. :arghh: Hade jag hunnit göra det tidigare så hade de förhoppningsvis inte kört rakt över.
Där och då hade jag slutat vara artig och förstående. Satt upp rejäla skyltar. Till att börja med.

Varför skulle vi överhuvudtaget ge varandra psykbryt :confused: ? Det är väl inte normalt? Vi varken ser, hör eller luktar varandra.
Ja du, varför tar inte människor hänsyn till varandra?
När du har löst den gåtan så kanske att vi slipper krig i Världen.
Människor tar sig friheter som de inte har rätt till.
Det är irriterande och ibland redigt störande.

Vi har hängt en röd cykel och en grön potta i varsitt träd på var sida om infarten till min gård.
Det visar att någon bor på den vägen och att de är tämligen galna.
Jag lovar, det hjälpte.
Särskilt pottan.
Cykeln är bra då den är utrustad med reflexer.
Lätt att beskriva vägen blev det också.
"Sväng in mellan cykeln och pottan."

Jag kör själv mycket skoter och gärna utanför led. Ibland är det inte så enkelt att göra rätt fast man vill. Man följer till exempel tidigare spår och kan misstolka att det inte är "okej att köra". Jag skulle dom skoteråkare uppskatta skyltar så jag inte råkade göra fel. 😊 Men annars kanske en spalje eller ett plastband eller något skulle göra det tydligare?

Jag undviker definitivt att köra nära hus/tomter i så stor utsträckning det går, men ibland har man inte så mycket att välja på. 😊

Jag kör själv mycket skoter och gärna utanför led. Ibland är det inte så enkelt att göra rätt fast man vill. Man följer till exempel tidigare spår och kan misstolka att det inte är "okej att köra". Jag skulle dom skoteråkare uppskatta skyltar så jag inte råkade göra fel. 😊 Men annars kanske en spalje eller ett plastband eller något skulle göra det tydligare?

Jag undviker definitivt att köra nära hus/tomter i så stor utsträckning det går, men ibland har man inte så mycket att välja på. 😊

Det är helt okej att köra fel, och kommer man från byn och ska ta av så kan jag förstå om man kör fel. Åt andra hållet (som gårdagens gäng kom ifrån) där går det egentligen inte att ta fel. Då ser man att man kör in på någons tomt. Men jag tänker att en skylt där det står husets namn kan vara god hjälp för att förhindra felåkare.

Det är helt okej att köra fel, och kommer man från byn och ska ta av så kan jag förstå om man kör fel. Åt andra hållet (som gårdagens gäng kom ifrån) där går det egentligen inte att ta fel. Då ser man att man kör in på någons tomt. Men jag tänker att en skylt där det står husets namn kan vara god hjälp för att förhindra felåkare.
Kan det hjälpa med en skylt längre bort med ett ledkryss och en pil? Så man förstår vilket håll man ska välja? Om de avviker från led, eller är på väg till led? Det kanske lokala skoterklubben kan hjälpa till med? Det är kanske lite roligare än en förbudsskylt? 😊

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka