Fishli
Trådstartare
Den 3 april påbörjades renovering av badrum i min lägenhet. Väldigt stor renovering som dessutom innebär en hyreshöjning med 600:- i månaden.. När jag frågade hur lång tid det skulle ta sa hyresvärden 3 veckor.. Här sitter jag ännu i mina föräldrars lägenhet och hyresvärden ska höra av sig på tisdag. Då är det förmodligen klart. Jag behövde inte betala hyra för maj (då skrev han i ett sms att det spelade ingen roll om renoveringen tar 3 eller 5 veckor) Men nu när snart maj är slut och jag inte kommit hem än ska jag väl knappast behöva betala för juni heller?
Och till ett annat problem. Hyresvärden sa inget om att jag behövde städa ur köket eller att dom ska komma att vara där (borde väl kanske fattat att det kunde komma att behövas när köket och badrummet ligger vägg i vägg) Men när jag kom hem för att hämta post en dag har dom rivit ner kryddhyllan (för att komma åt fläkten antar jag?) och hela diskbänken är full av skräp.. Och dom har dragit fram kylskåpet. Oklart varför.. Men vem ska städa upp där? Är det jag eller? Att det är grått i vardagsrummet får gå, där vill jag städa själv, men det dom har ställt till med i köket..
Och till ett annat problem. Hyresvärden sa inget om att jag behövde städa ur köket eller att dom ska komma att vara där (borde väl kanske fattat att det kunde komma att behövas när köket och badrummet ligger vägg i vägg) Men när jag kom hem för att hämta post en dag har dom rivit ner kryddhyllan (för att komma åt fläkten antar jag?) och hela diskbänken är full av skräp.. Och dom har dragit fram kylskåpet. Oklart varför.. Men vem ska städa upp där? Är det jag eller? Att det är grått i vardagsrummet får gå, där vill jag städa själv, men det dom har ställt till med i köket..